Yayın tarihi için Cilt 9 : Sayı 17 listeleme
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-13
-
Müzik eserlerinde tempo terimi ve metronom değerlerinin önemi ve belirtilmemesinin oluşturduğu sorunlar
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Bu araştırmada, müzik eserlerinde aksedilmesi istenen hisleri ve eserlerin yapısını oluşturan tempo unsurları ele alınmıştır. Bu bahsi geçen konu, müzikte ölçü sayıları, ritim, usûl, tempo terimi ve metronom değerleri ... -
Merâgî’nin Câmiu’l-Elhân’ında Fârâbî ve Merâgî’nin bazı algılarını değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Muallim-i Sânî Ebu Nasr-i Fârâbî ve Abdülkâdir-i Merâgî, hiç kuşkusuz mûsikî ilminin ve sanatının büyük simalarındandır. Her iki şahsiyetin ortak özelliklerinden birisi sadece erbâb-ı amel ya da eshab-ı nazar olmaması yani ... -
Kayseri’de def çalan kadınlar ve müzikal kimlikleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Def çalma geleneği, Türk kültüründe çoğunlukla kadınların düğünlerde, kına gecelerinde, gelin hamamlarında ve daha birçok düğün pratiğinde kullandıkları bir eğlence aracı özelliği taşımaktadır. Kültürel miras olarak ... -
Geleneksel Türk müziğinin çokseslendirilmesine yönelik besteci görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)“Geleneksel Türk Müziğinin Çokseslendirilmesi” konusu geçmişten beri önemini korumaya devam etmektedir. Günümüzde kimi besteciler çoksesliliğin geleneksel yapıya zarar verdiği düşüncesini savunurken kimi besteciler ise ... -
Müzik öğretmenliği programında Türk müziğinin viyolonsel ile seslendirmesinin değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Bu çalışmada, Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Batı müziği metotları ile eğitim alan viyolonsel öğrencilerinin, Türk müziği seslendirmesine yönelik durumlarını varsa karşılaştıkları zorlukları tespit etmek ve bunlara çözüm ... -
Necil Kazım Akses’in 50. Yıl Marşı’nın prozodi bağlamında incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Sözlü müziklerin bestelenebilmesi, bestecilik alanında yeterli bilgi sahibi olmanın yanı sıra yazıldığı dilin kurallarını ve müziğini iyi bilmeyi gerektirir. Bir metin içinde geçen hecelerin, sözcüklerin, tümcelerin, müzik ... -
Necil Kâzım Akses’in tertip ettiği 11’inci Tümen Marşı üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Necil Kâzım Akses çağdaş Türkiye Cumhuriyeti vizyonunun yetiştirdiği, Türk müzik kültürü ve eğitimine büyük katkıları bulunan önemli bestecilerden biridir. Necil Kâzım Akses hayatı boyunca senfoni, opera, sonat, konçerto, ... -
M. Reşat Aysu’nun Hicaz Sazsemaî’sinin keman icrâsı çerçevesinde incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Geçtiğimiz asır, Türk müziği geleneğinde çalgı icrâ özelliği olan “refakat” ediminin yanı sıra, çalgıda ustalık içeren solistik performansların görülmeye başladığı bir dönem olmuştur. Bu etkinin bir yansıması, gelenek ... -
Keman eğitiminde sağ el teknikleri ile ilgili bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Keman ve yay gelişimini tamamladığı andan itibaren, çalma teknikleri çeşitlenmiş ve karmaşıklaşmıştır. Yayın daha konforlu hale gelmesi neticesinde, sağ el teknikleri çoğalmıştır. Teknik çalışmalar daha iyi performans ... -
Muammer Sun’un eşliksiz karma koro eserleri üzerine bir inceleme: Koro için beş türkü örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Bu araştırmada, üçüncü kuşak Türk bestecilerimizin en önemli isimlerinden Muammer Sun’un koro müziğine yaklaşımı ele alınmış, eşliksiz koro için bestelediği “Koro İçin Beş Türkü” (1963-1964) albümündeki eserlerin incelemesi ... -
Tarihsel süreç içerisinde hicâzaşîrân makâmı: Dede Mehmed Zekâî Efendi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Türk Müziği’ni oluşturan temel ögelerin başında gösterilen makâm kavramı, tarihsel süreç içerisinde Anadolu topraklarında savaştan tedaviye, astronomiden edebiyata, eğitimden terapiye kadar hayatın içerisinde yer alan pek ... -
Bottesini “Fantasia Sulla La Sonnambula Di Bellini” eser incelemesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)Uzun yıllar kontrbasın solo çalgı olamayacağı önyargısına rağmen Bottesini’nin başarısı, olağanüstü yeteneği ile aslında çekicilik amaçlı olmayan bu çalgının doğasında bulunan güçlüklerin üstesinden gelmesi ve kontrbas ile ... -
Çaykovski Kuğu Gölü Balesi keman sololarının sağ ve sol el tekniği bakımdan incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 23.02.2023)19. ve 20. Yüzyıl Rus Bestecilerinin müzikleri, Romantik Dönem klasik müziğin önemli bir kilometre taşı olarak görülmektedir. Bu dönemde Rus besteciler gerek senfonik gerekse bale müziklerinde klasikleşen hikâye ve mitleri ...