Çaykovski Kuğu Gölü Balesi keman sololarının sağ ve sol el tekniği bakımdan incelenmesi
Künye
Kuştan, E. (2023). ÇAYKOVSKİ KUĞU GÖLÜ BALESİ KEMAN SOLOLARININ SAĞ VE SOL EL TEKNİĞİ BAKIMDAN İNCELENMESİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi , IX (17) , 74-85 .Özet
19. ve 20. Yüzyıl Rus Bestecilerinin müzikleri, Romantik Dönem klasik müziğin önemli bir kilometre taşı olarak görülmektedir. Bu dönemde Rus besteciler gerek senfonik gerekse bale müziklerinde klasikleşen hikâye ve mitleri konu alarak derin müziklerini ilgi çekici konularla birleştirmeyi başarmışlardır. Günümüzde neredeyse tüm dünyada sahnelenen Rus Bale eserleri, özellikle müziklerinin sıra dışı güzelliği ve zengin orkestrasyonu bakımından icracıların ilgisini çekmektedir. Rus bale edebiyatına unutulmaz başyapıtlar veren P.I.Çaykovski de birçok besteci gibi eserlerinde zengin orkestrasyonun yanı sıra kemana yazmış olduğu lirik ve teknik güçlüklere sahip soloları ile bale müziklerini doruk noktalara çıkarmıştır. Araştırmada P.İ. Çaykovski’nin Kuğu Gölü Balesi eserinin müziklerinde yer alan başkemancı sololarının sağ ve sol el teknikleri bakımından tespit edilmesi nasıl kullanıldığına yönelik inceleme amaçlanmıştır. Araştırmada veriler belge analizi yolu ile elde edilmiş olup içerik analizi ile ortaya konmuştur. Araştırma sonucunda Çaykovski’nin Kuğu Gölü Balesi eserinde yer alan başkemancı sololarının hem sağ el hem de sol keman tekniklerini virtüozite niteliğinde kullandığı ve özellikle sol el davranışlarında icracının oldukça yetkin olması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. The music of the 19th and 20th Century Russian composers is seen as an important milestone in Romantic Period in classical music. In this period, Russian composers managed to combine their deep music with interesting subjects by taking the stories and myths that have become classics in both symphonic and ballet music. Russian Ballet works, which are staged almost all over the world today, attract the attention of performers, especially in terms of the extraordinary beauty of their music and rich orchestration. P.I. Tchaikovsky, who gave unforgettable masterpieces to Russian ballet literature, brought ballet music to its peak with his lyrical and technically difficult solos that he wrote for the violin, as well as the rich orchestration in his works, like many other composers. In the research, It is aimed to determine how the lead violinist solos in the music of P.I.Tchaikovsky's Swan Lake Ballet are used in terms of right and left hand violin techniques. In the research, the data were obtained through document analysis and revealed by content analysis. As a result of the research, it has been concluded that the lead violinist solos in Tchaikovsky's Swan Lake Ballet use both right-hand and left-hand violin techniques as vituosity, and that the performer should be quite competent especially in left-handed behaviors.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları DergisiCilt
9Sayı
17Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/75941/1216436https://hdl.handle.net/11630/10370
Koleksiyonlar
- Cilt 9 : Sayı 17 [13]