Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzen Uyar, Rabia
dc.contributor.authorYılmaz, Melek Merve
dc.contributor.authorAktaş Arnas, Yaşare
dc.date.accessioned2023-09-01T06:22:50Z
dc.date.available2023-09-01T06:22:50Z
dc.date.issued27.04.2021en_US
dc.identifier.citationÖzen Uyar, R. , Yılmaz, M. M. & Aktaş Arnas, Y. (2021). Emotional Socialization Behaviors of Mothers Having Preschooler . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (2) , 186-201 . DOI: 10.30831/akukeg.641669en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/60569/641669
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10423
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate emotional socialization behaviors of mothers having preschooler in relation to the child's gender, socioeconomic and education level of the mother. In the research, a correlational survey model was used. The participants of the study consisted of 303 mothers having children aged 4-6 with low, middle and high socioeconomic living conditions. The data of the study were collected with the Coping with Negative Emotions of Children Scale and Personal Information Form. T-test and variance analysis were used to analyze the data. Research results revealed that emotional socialization behaviors of mothers did not differ significantly according to child's gender. As a result of the analysis, it was found that emotional socialization behaviors differ significantly in terms of the socioeconomic level of the mothers. According to this, low socioeconomic level mothers showed more punitive reactions and minimization reactions than middle and high socioeconomic level mothers. Results also showed that punitive and problem-focused reactions differed according to the educational level of the participating mothers. In this direction, as the education level of the mothers increases, it is seen that there is a decrease in punitive reactions while there is an increase in problem-focused reactions.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuğa sahip annelerin duygu sosyalleştirme davranışlarının çocuğun cinsiyeti, annenin eğitim ve sosyoekonomik düzeyi ile ilişkilendirilerek incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 4-6 yaş grubu çocuğu olan düşük, orta ve yüksek sosyoekonomik yaşam şartlarına sahip 303 anne oluşturmaktadır. Araştırma verileri Çocukların Olumsuz Duyguları ile Baş Etme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde; annelerin duygu sosyalleştirme davranışlarının çocuğun cinsiyetine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı belirlenmiştir. Annelerin içinde bulunduğu sosyoekonomik düzeye göre duygu sosyalleştirme davranışlarının farklılaştığı tespit edilmiştir. Buna göre, düşük sosyoekonomik düzeydeki annelerin orta ve üst sosyoekonomik düzeydeki annelere göre cezalandırıcı ve küçümseyici duygu sosyalleştirme davranışlarını daha fazla gösterdikleri saptanmıştır. Bununla birlikte katılımcı annelerin eğitim düzeyine göre cezalandırıcı ve problem odaklı duygu sosyalleştirme davranışlarının farklılaştığı belirlenmiştir. Bu doğrultuda, annelerin eğitim düzeyi arttıkça cezalandırıcı duygu sosyalleştirme davranışında azalma görülürken, problem odaklı duygu sosyalleştirme davranışlarında artış olduğu görülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.641669en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEarly Childhooden_US
dc.subjectEmotional Socializationen_US
dc.subjectGender, Socioeconomic Levelen_US
dc.subjectMaternal Education Levelen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectDuygu Sosyalleştirmeen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectSosyoekonomik Düzeyen_US
dc.subjectAnne Eğitim Düzeyien_US
dc.titleEmotional socialization behaviors of mothers having preschooleren_US
dc.title.alternativeOkul öncesi dönem çocuğa sahip annelerin duygu sosyalleştirme davranışlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentÇukurova Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-1840-7952en_US
dc.authorid0000-0002-4553-7448en_US
dc.authorid0000-0002-0738-9325en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage186en_US
dc.identifier.endpage201en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster