Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopu, Fatma Burcu
dc.date.accessioned2023-09-01T07:32:55Z
dc.date.available2023-09-01T07:32:55Z
dc.date.issued31.01.2023en_US
dc.identifier.citationTopu, F. B. (2023). Effects of Gamification on Active and Reflective Learners' Engagement and Cognitive Load . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (1) , 41-71 . DOI: 10.30831/akukeg.1130771en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/75035/1130771
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10433
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the effects of gamification on active and reflective learners' engagement and cognitive load. It also compared both groups’ experiences in a 10-week gamification process. It employed triangulation, one of the mixed research designs in this study. Participants consisted of 70 undergraduate students (45 active, 25 reflective learners). According to the results, both active and reflective learners had a high rate of behavioral, emotional, and cognitive engagements in gamification and low cognitive load. There was no significant difference between the groups' engagement and cognitive load. It was determined that the Challenge and Competition, Engagement in Group Tasks and In-Class Activities, Leaderboard, and Reward System were common themes regarding the pros and cons of the gamification process. The “Challenge and Competition” theme had the highest frequency in terms of the pros of the gamification process, whereas the “Engagement in Group Tasks and In-Class Activities” theme had the highest cons. Although common themes related to the pros and cons of gamification were available, similarities and differences were determined by active and reflective learners' opinions on various codes in themes. Consequently, characteristic features affected the reaction toward gamification elements and processes.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, oyunlaştırmanın aktif ve yansıtıcı öğrenenlerin meşguliyeti ve bilişsel yükü üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Ayrıca her iki grubun 10 haftalık oyunlaştırma sürecindeki deneyimleri karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Bu çalışmada, karma araştırma desenlerinden biri olan çeşitleme kullanılmıştır. Katılımcılar 70 lisans öğrencisinden (45 aktif, 25 yansıtıcı öğrenen) oluşmaktadır. Sonuçlara göre, hem aktif hem de yansıtıcı öğrenenler oyunlaştırmada yüksek oranda davranışsal, duygusal ve bilişsel meşguliyet ve düşük bilişsel yüke sahiptiler. Grupların meşguliyeti ve bilişsel yükü arasında anlamlı bir fark yoktur. Oyunlaştırma sürecinin olumlu ve olumsuz yönlerine ilişkin olarak Meydan Okuma ve Rekabet, Grup Görevlerine ve Sınıf İçi Etkinliklere Katılım, Liderlik Tablosu ve Ödül Sistemi'nin ortak temalar olduğu belirlenmiştir. Oyunlaştırma sürecinin artıları açısından toplamda “Meydan Okuma ve Rekabet” teması en yüksek frekansa sahipken, eksiler açısından “Grup Görevlerine Katılım ve Sınıf İçi Etkinlikler” teması en yüksek sıklığa sahip olmuştur. Oyunlaştırmanın artıları ve eksileri ile ilgili ortak temalar mevcut olmasına rağmen, aktif ve yansıtıcı öğrenenlerin temalardaki çeşitli kodlara ilişkin görüşlerinde benzerlikler ve farklılıklar tespit edilmiştir. Sonuç olarak, karakteristik özellikler oyunlaştırma unsurlarına ve sürecine yönelik tepkiyi etkilemiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1130771en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGamificationen_US
dc.subjectActive and Reflective Learnersen_US
dc.subjectEngagementen_US
dc.subjectCognitive Loaden_US
dc.subjectOyunlaştırmaen_US
dc.subjectAktif ve Yansıtıcı Öğrenenleren_US
dc.subjectMeşguliyeten_US
dc.subjectBilişsel Yüken_US
dc.titleEffects of gamification on active and reflective learners' engagement and cognitive loaden_US
dc.title.alternativeOyunlaştırmanın aktif ve yansıtıcı öğrencilerin meşguliyeti ve bilişsel yükü üzerindeki etkilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-2130-8579en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster