The effects of authentic and interactive video tasks on students’ extra listening practices
Citation
Kaynar, N. & Sadık, O. (2021). The Effects of Authentic and Interactive Video Tasks on Students’ Extra Listening Practices . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (3) , 291-307 . DOI: 10.30831/akukeg.836313Abstract
The primary goal of this study is to examine the effects of authentic and interactive video tasks on English as a Foreign Language (EFL) learners’ listening practices, perceptions (interest and enjoyment level) regarding using multimedia learning in improving their listening skills. The study involved students from the preparatory school of a university in Turkey. To analyze the effects of authentic and interactive video tasks, a pretest and a post-test werexs given to the students. After the implementation, a questionnaire and interviews were applied to understand the students’ overall perceptions regarding the multimedia learning experience. The study results show that the participants found watching these videos out of the classroom appealing and useful for improving their listening skills. Bu çalışmanın temel amacı, özgün ve etkileşimli video alıştırmalarının üniversite hazırlık programındaki
öğrencilerin dinleme uygulamaları ve algıları üzerindeki etkilerini çoklu ortam öğrenimi ve özgünlük açısından
incelemektir. Çalışma Türkiye’deki bir üniversitenin hazırlık okulunda öğrenim gören öğrencileri kapsamaktadır. Bu
video alıştırmalarının etkilerini araştırmak için öğrencilere ön-test ve son-test uygulanmışır. Bu videolar, araştırmacı
tarafından yedi hafta boyunca öğrencilere alıştırma olarak verilmiştir ve her video sonunda öğrencilerden özgün ve
etkileşimli video deneyimleri ile ilgili görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. Uygulamadan sonra, Çoklu Ortam Teorisi
ışığında uyarlanmış, öğrencilerin ilgi seviyelerini ölçmek için bir anket uygulanmıştır. Nitel verilerin toplanması için
öğrenciler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, Çoklu Ortam Kuramı ışığında
hazırlanan ve belirli öğrenme ilkeleri ile desteklenen özgün etkileşimli video alıştırmalarının, öğrencilerin dinleme
uygulamaları üzerinde olumlu bir etki yarattığını göstermektedir. Çalışma sonuçları aynı zamanda ders temalarıyla
uyumlu videolar izlemenin öğrencilerin görüşlerini olumlu bir şekilde etkilediğini göstermektedir. Öğrencilerin çoğu,
bu videoları ilgi çekici ve yararlı bulduklarını ifade etmişlerdir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
14Issue
3Collections
- Cilt 14 : Sayı 3 [10]