Attribution retraining effect on language learners’ adaptive attributions and ideal L2 self
Citation
Özdemir Çağatay, S. (2023). Developing Adaptive Motivational Styles &Vision: A Model of Attribution Retraining in EFL . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (2) , 242-267 . DOI: 10.30831/akukeg.1113443Abstract
This paper reports on the findings of a quasi-experimental study of English as a Foreign Language (EFL) learners at the tertiary level in Turkey. The study aims to disclose the extent to which EFL learners’ adaptive attributions can be endorsed through Attribution Retraining (AR) abridged with strategy and vision training. A variety of data collection instruments, including attribution, causal dimension, and future self-guide scales as quantitative measures, pre-study and post- open-ended questions and semi-structured interviews as the qualitative data were employed. The findings showed that AR contributed to the development of adaptive attributions and a clearer self-image of the language learners. More specifically, the participants used more effective strategies, acquired regular study habits, and made more effort while downplaying overdependence on the teacher or task difficulty. The present research points out the necessity of integrating AR into the school curriculum to help language learners get more motivated and also take the adaptive attributions into action, such as employing effective language learning strategies. Bu çalışma Türkiye’de yükseköğretim seviyesinde İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenenler üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın amacı hiçbir motivasyonel müdahale almayan kontrol grubu ile strateji ve vizyon eğitimi ile ilişkilendirilmiş Yükleme Eğitimi (YE) alan İngilizce öğrenenlerin uyumlanabilir başarı yüklemelerinin ne kadar değiştiğini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada hem ön hem de son test olarak toplanan birçok veri aracı kullanılmıştır. Yükleme, Nedensel Boyut ve Gelecek Benlik Ölçekleri nicel, açık uçlu sorular ve yarı yapılandırılmış mülakatlar ise nitel verileri oluşturmuştur. Nicel veriler SPSS 21 ve nitel veriler Atlas.ti 7 versiyonu ile analiz edilmiştir. Bulgular göstermiştir ki verilen yükleme eğitimi dil öğrenenlerin uyarlanabilir yüklemeler ve daha net ideal ikinci dil benlikleri geliştirmesine katkıda bulunmuştur. Ayrıca, bu eğitim öğrenenlerin etkili dil öğrenme stratejileri kullanma, düzenli çalışma alışkanlıkları edinme ve dil öğrenirken daha çok emek sarfetme gibi kendi değiştirebilecekleri sebeplere inanışlarını artırırken katılımcıların öğretmen ve görev/dil zorluğu gibi kendi kontrolleri dışındaki sebeplere gereğinden fazla takılmadan uyumlu davranışlar edinmesini sağlamıştır. Bu çalışma yükleme eğitimlerimin okul müfredatına entegre edilerek öğrenenlerin daha sonraki öğrenme deneyimlerinde motivasyon açısından daha fazla harekete geçeceklerini işaret etmektedir.
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
16Issue
2Collections
- Cilt 16 : Sayı 2 [11]