Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞimşir, Zeynep
dc.date.accessioned2023-09-01T11:25:37Z
dc.date.available2023-09-01T11:25:37Z
dc.date.issued15.07.2021en_US
dc.identifier.citationŞimşir, Z. (2021). Counselor Candidates' Journey of Self-Awareness: Personality Theories . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (3) , 308-322 . DOI: 10.30831/akukeg.862571en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/62549/862571
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10468
dc.description.abstractSelf-awareness is one of the main characteristics of effective counselors. However, there is not a course to help increase the level of self-awareness of counselor candidates in the Guidance and Psychological Counseling (GPC) curriculum in Turkey. The present study aimed to examine the opinions of counselor candidates about the course of personality theories in the GPC undergraduate program in the 4th semester on the contribution of their self-awareness. The phenomenology design was used in this qualitative study. 45 counselor candidates who took the course of personality theories during one semester (14 weeks) participated in the study. A semi-structured interview form consisting of open-ended questions was used to collect the data. As a result of analyzing data with descriptive and content analysis, the themes of the awareness of personality traits, awareness of personality development, self-discovery, situational awareness, predisposition to being a counselor, and categories under these themes emerged. These results indicated that the course of personality theories contributes to the counselor candidates to know themselves better and increase their level of self-awareness. The findings were discussed in light of the relevant literature and recommendations were provided for counselor educators.en_US
dc.description.abstractÖz-farkındalık, etki yaratan psikolojik danışmanların temel özelliklerinden biridir. Ancak Türkiye’deki Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) müfredatında psikolojik danışman adaylarının öz-farkındalık düzeyini artırmaya yönelik doğrudan bir ders bulunmamaktadır. Bu araştırmanın amacı, RPD lisans programında 4. yarıyılda bulunan kişilik kuramları dersinin psikolojik danışman adaylarının öz-farkındalıklarına katkısına ilişkin görüşlerini incelemektir. Nitel yöntemle gerçekleştirilen bu araştırmada fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmaya bir dönem boyunca (14 hafta) kişilik kuramları dersini alan 45 psikolojik danışman adayı katılmıştır. Verilerin toplanmasında açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analiz neticesinde kişilik özelliklerine ilişkin farkındalık, kişilik gelişimine ilişkin farkındalık, kendini keşfetme, durumsal farkındalık, psikolojik danışmanlığa yatkınlık temaları ve bu temalar altında kategoriler ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar kişilik kuramları dersinin psikolojik danışman adaylarının kendilerini daha iyi tanımlarına ve öz-farkındalık düzeylerinin artmasına katkı sağladığına işaret etmektedir. Araştırma sonuçları ilgili literatür ışığında tartışılmış ve psikolojik danışman eğitimcileri için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.862571en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSelf-Awarenessen_US
dc.subjectEffective Counselor Charasteristicsen_US
dc.subjectCounselor Candidatesen_US
dc.subjectPersonality Theoriesen_US
dc.subjectPhenomenologyen_US
dc.subjectÖz-Farkındalıken_US
dc.subjectEtkili Psikolojik Danışman Niteliklerien_US
dc.subjectPsikolojik Danışman Adaylarıen_US
dc.subjectKişilik Kuramlarıen_US
dc.subjectFenomenolojien_US
dc.titleCounselor candidates' journey of self-awareness: Personality theoriesen_US
dc.title.alternativePsikolojik danışman adaylarının kendini tanıma yolculuğu: Kişilik kuramlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentNecmettin Erbakan Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-2353-8922en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage308en_US
dc.identifier.endpage322en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster