Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDede, Yüksel
dc.contributor.authorAkçakın, Veysel
dc.contributor.authorKaya, Gürcan
dc.date.accessioned2023-09-01T13:30:30Z
dc.date.available2023-09-01T13:30:30Z
dc.date.issued15.07.2021en_US
dc.identifier.citationDede, Y. , Akçakın, V. & Kaya, G. (2021). Values Conveyed through Distance Education in Geometry Courses during COVID-19 . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (3) , 432-448 . DOI: 10.30831/akukeg.884376en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/62549/884376
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10491
dc.description.abstractDue to the COVID-19 pandemic, countries have had to change their usual teaching environment, and processes (especially traditional face to face education) with distance education. The purpose of this study was to investigate the Grade 9 mathematics course contents shared on the EBA platform in terms of mathematics values (mathematical values and mathematics educational values). In this sense, this study was a qualitative research based on document review. Data were collected from the Grade 9 mathematics course contents that exist in the EBA affiliated to the Turkish Ministry of National Education and were analysed using semantic content analysis. The results showed that the mathematical values such as objectivism, openness, rationalism, and the mathematics educational values such as formalistic view of mathematics learning, inquiry, instrumental understanding, facts & theories are often emphasized in distance education mathematics courses. The results of the study were also compared in detail with the results of the face-to-face mathematics education studies in the relevant literature (especially in the context of Turkey) and in this context some suggestions were also made for further studies.en_US
dc.description.abstractCOVID-19 salgını nedeniyle, ülkeler alışılagelen öğretim ortam ve süreçlerini uzaktan eğitimle değiştirmek zorunda kalmıştır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, Eğitim Bilişim Ağı [EBA] platformunda paylaşılan dokuzuncu sınıf geometri ders içeriklerini matematik değerleri (matematiksel değerler ve matematik eğitimsel değerleri) açısından incelemektir. Bu anlamda bu çalışma, doküman incelemesine dayalı nitel bir araştırmadır. Veriler, Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]- EBA platformundaki 9. sınıf geometri ders içeriklerinden elde edilmiş ve anlamsal içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, nesnellik, açıklık, rasyonellik gibi matematiksel değerler ile formalistik bakış, sorgulama, araçsal anlama, olgular ve teoriler gibi matematik eğitimi değerlerinin uzaktan eğitim ile yapılan geometri derslerinde sıklıkla vurgulandığını ortaya koymuştur. Araştırmanın sonuçları, ilgili literatürdeki yüz yüze eğitim ile yapılan matematik derslerine yönelik çalışmaların sonuçlarıyla da karşılaştırılmış ve bu bağlamda ileri çalışmalar için de bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.884376en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectGrade 9 Geometry Course Contents On The Eba Valuee Mathematical Valuesen_US
dc.subjectMathematics Educational Valuesen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subject9. Sınıf Geometri Dersi EBA İçeriklerien_US
dc.subjectDeğerleren_US
dc.subjectMatematiksel Değerleren_US
dc.subjectMatematik Eğitimi Değerlerien_US
dc.titleValues conveyed through distance education in geometry courses during COVID-19en_US
dc.title.alternativeCOVID-19 sürecinde uzaktan eğitim ile geometri derslerinde aktarılan değerleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-7634-4908en_US
dc.authorid0000-0002-7705-0722en_US
dc.authorid0000-0001-8380-1708en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage432en_US
dc.identifier.endpage448en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorKaya, Gürcan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster