Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYüzbaşıoğlu, Mustafa Kemal
dc.contributor.authorKurnaz, Mehmet Altan
dc.date.accessioned2023-09-01T13:40:09Z
dc.date.available2023-09-01T13:40:09Z
dc.date.issued28.07.2023en_US
dc.identifier.citationYüzbaşıoğlu, M. K. & Kurnaz, M. A. (2023). Deep Relationship Between the “Haha!” of Humor and the “A-ha!” of Learning: Context-Based Comic Book Development, Teacher and Student Opinions . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (3) , 536-573 . DOI: 10.30831/akukeg.1268430en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/79110/1268430
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10492
dc.description.abstractThe research aimed to determine the opinions of the students and the course teacher with regard to using the comic book prepared in accordance with a context-based scenario as teaching material for the science course. Phenomenology, one of the qualitative research approaches, was used for research purposes. A context-based comic book was used as course material for 12 hours in a class of 18 5th-grade students. Semi-structured interviews were conducted with seven students and a course teacher, following the implementation, using the interview forms developed within the scope of the current research. The data obtained from the interviews were analyzed by content analysis and classified under the themes of “Academic”, “Affective”, “Association with Daily Life” and “Comic Books and Humor”. Pursuant to the results of the research, students, and course teacher declared the comic book as effective course material on the grounds that it makes the subject matter entertaining and understandable, facilitates learning, provides an opportunity for a permanent learning experience, provides an opportunity for individual learning, increases class participation, and supports the learning processes of students with literacy and language problems. Based on the results obtained, it has been suggested to use context-based comics in different units and lessons.en_US
dc.description.abstractAraştırmada fen bilimleri dersine yönelik bağlam temelli bir senaryoya göre hazırlanan çizgi romanın öğretim sürecinde kullanılmasıyla ilgili olarak öğrencilerin ve ders öğretmeninin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada bağlam temelli hazırlanan çizgi roman, 5. sınıfta öğrenim gören 18 öğrencinin bulunduğu sınıfta ders materyali olarak 12 ders saati kullanılmıştır. Uygulama sonrasında yedi öğrenci ve uygulama öğretmeni ile mevcut araştırma kapsamında geliştirilen görüşme formları aracılığıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenerek “Akademik”, “Duyuşsal”, “Günlük Yaşamla İlişkilendirme” ve “Çizgi Roman ve Mizah” temalarında sınıflandırılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin ve uygulama öğretmenin çizgi romanın ele alınan konuyu eğlenceli ve anlaşılır kılması, öğrenmeleri kolaylaştırması, kalıcı öğrenmelere fırsat tanıması, bireysel öğrenmelere olanak sunması, derse katılımı artırması, okuma yazma ve dil bilme konusunda problemleri olan öğrencilerin öğrenmelerini desteklemesi gibi durumlardan dolayı etkili bir öğretim materyali olduğu yönünde görüş bildirmişlerdir. Elde edilen sonuçlardan hareketle bağlam temelli olarak tasarlanan çizgi romanın öğrencilerin öğrenmelerini desteklemesinden dolayı öğretim materyali olarak farklı ünite ve derslerde yaygınlaştırılması tavsiye edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1268430en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectContext-Based Learningen_US
dc.subjectComic Booksen_US
dc.subjectHumoren_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectBağlam Temelli Öğrenmeen_US
dc.subjectÇizgi Romanen_US
dc.subjectMizahen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.titleDeep relationship between the “haha!” of humor and the “a-ha!” of learning: Context-based comic book development, teacher and student opinionsen_US
dc.title.alternativeMizahın “haha”sı ile öğrenmenin “aha”sı arasındaki derin ilişki: Bağlam temelli çizgi roman geliştirilmesi, öğretmen ve öğrenci görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-8551-2440en_US
dc.authorid0000-0003-2824-4077en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage536en_US
dc.identifier.endpage573en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster