Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKıran, Rabiya
dc.contributor.authorYıldız Feyzioğlu, Eylem
dc.date.accessioned2023-09-01T13:49:55Z
dc.date.available2023-09-01T13:49:55Z
dc.date.issued15.07.2021en_US
dc.identifier.citationKıran, R. & Yıldız Feyzioğlu, E. (2021). Development of Self-Efficacy for Argumentation Scale . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (3) , 449-475 . DOI: 10.30831/akukeg.891057en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/62549/891057
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10494
dc.description.abstractThe aim of the study is to develop a “Self-Efficacy Scale for Argumentation” (SEAS). The participants of the study consisted of 879 pre-service teachers. In order to examine construct validity of SEAS, exploratory factor analysis (EFA) and confirmatory factor analysis (CFA) were utilised. The initial solution of the EFA results revealed that three-factor structure consisting of 24 items called "Effort", "Confidence" and "Determination" for argumentation was obtained. Since the factor-item correlations were not significant for the "Determination" scale (p>.05), the two-factor structure consisting of the “Effort” and “Confidence” for argumentation was validated by the repeated CFA. The accepted fit indices for the repeated CFA results were X2 / sd = 2.62; p <.001; RMSEA = 0.07; S-RMR = 0.05; NFI = 0.86; CFI = 0.91; GFI = 0.87. The moderate and significant correlation coefficients between the scores of the SEAS with the scale of “Inquiry Learning Skills Perception in Science” (Taşkoyan, 2008) proved the criterion validity of the SEAS. The test-retest reliability of the SEAS was found to be moderate and significant. The internal consistency of SEAS is 0.93. Finally a significant difference between the upper and lower groups means that the item discrimination of the SEAS is high.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarına yönelik “Argümantasyona Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeği (AYÖÖ)’nin geliştirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubu 879 öğretmen adayı oluşturmuştur. AYÖÖ’nün yapı geçerliği açıklayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ile incelenmiştir. İlk AFA sonuçlarına göre, 24 maddeden oluşan ve “Çaba”, “Güven” ve “Kararlılık” olarak isimlendirilen üç faktörlü bir yapı elde edilmiştir. “Kararlık” faktörü için faktör-madde ilişkilerinin anlamlı olmaması (p>.05) nedeniyle “Çaba” ve “Güven” olarak iki boyutlu yapının doğrulanması için ikinci kez DFA yapılmıştır. İkinci DFA için kabul gören uyum indeksleri X 2 /sd=2.62; p<.001; RMSEA=.07; S-RMR=.05; NFI=.86; CFI=.91; GFI=.87. AYÖÖ ile “Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği” (Taşkoyan, 2008) ile edilen orta düzeyde ve anlamlı korelasyon katsayıları, AYÖÖ’nün ölçüt geçerliğini ortaya koymuştur. AYÖÖ’nün test-tekrar test sonuçları, ortalama düzeyde ve anlamlı korelasyon katsayıları olduğunu göstermiştir. AYÖÖ’nün iç tutarlık katsayısı .93 olarak hesaplanmıştır. Son olarak, alt ve üst gruplar arasında anlamlı bir farkın bulunması ölçme aracının madde ayırt ediciliğinin yüksek olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.891057en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArgumentationen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectSelf-Efficacy For Argumentationen_US
dc.subjectBilimsel Tartışmaen_US
dc.subjectÖz-Yeterliken_US
dc.subjectTartışmaya Yönelik Öz-Yeterliken_US
dc.titleDevelopment of self-efficacy for argumentation scaleen_US
dc.title.alternativeTartışmaya yönelik öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentMinistry of National Education in Turkey, Aydın Adnan Menderes Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-1686-5194en_US
dc.authorid0000-0002-1686-5194en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage449en_US
dc.identifier.endpage475en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster