To what extent are preparatory school students ready for online learning?
Citation
Korkmaz, S. (2022). To What Extent Are Preparatory School Students Ready for Online Learning? . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (2) , 239-263 . DOI: 10.30831/akukeg.991017Abstract
The aim of this study is to investigate the opinions of students enrolled at the School of Foreign Languages concerning their readiness to online learning. Method: Sequential mixed method design was used in this descriptive study. To collect data, the researcher administered Online Learning Readiness Scale (OLRS) and interview questions. As for data analysis, the data obtained from the quantitative part of the questionnaire were analyzed using descriptive statistics. For the qualitative part of the research, inductive content analysis was applied to analyze the beliefs of prep school students to ascertain their levels of online learning readiness. Findings: The results revealed that prep school students had moderate level of readiness for online learning. They indicated enhanced computer/internet and online communication self-efficacy and motivation whereas they often failed to direct and control their own online learning. Implications for Research and Practice: Bearing these findings in mind, some implications were drawn at the end of the study about the ways of increasing their online learning readiness, particularly their self-regulated learning. A final suggestion was that researchers and practitioners should seek to understand better why students generally can’t be successful at directing and controlling their own online learning. : Bu araştırmanın amacı, Yabancı Diller Yüksekokulu’na kayıt yaptıran öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır
bulunuşluklarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışmada sıralı karma yöntem deseni
kullanılmıştır. Veri toplamak için araştırmacı, Çevrimiçi Öğrenmeye Hazırlık Ölçeği (OLRS) ve görüşme soruları
uygulamıştır. Veri analizinde ise anketin nicel kısmından elde edilen veriler betimsel istatistikler kullanılarak analiz
edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmında, hazırlık okulu öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluk
düzeylerini belirlemeye yönelik inançlarını analiz etmek için tümevarımsal içerik analizi uygulanmıştır. Sonuçlar,
hazırlık okulu öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye orta düzeyde hazır bulunuşluk düzeyine sahip olduklarını ortaya
koymuştur. Araştırma sonuçları öğrencilerin gelişmiş bilgisayar/internet ve çevrimiçi iletişim öz-yeterliliğe ve
motivasyona sahip olduklarını belirtirken, genellikle kendi çevrimiçi öğrenmelerini yönlendirmede ve kontrol etmede
başarısız olduklarını da göstermiştir. Son bir öneri ise, araştırmacıların ve uygulayıcıların, öğrencilerin kendi
çevrimiçi öğrenmelerini yönetmede ve kontrol etmede genellikle neden başarılı olamadıklarını daha iyi anlamaya
çalışması gerekiyor
Source
Kuramsal Eğitimbilim DergisiVolume
15Issue
2Collections
- Cilt 15 : Sayı 2 [10]