Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzturan, Tuba
dc.contributor.authorUysal Gürdal, Hacer Hande
dc.date.accessioned2023-09-14T07:33:24Z
dc.date.available2023-09-14T07:33:24Z
dc.date.issued22.04.2022en_US
dc.identifier.citationÖzturan, T. & Uysal Gürdal, H. H. (2022). Mediating Multilingual Immigrant Learners’ L2 Writing Through Interactive Dynamic Assessment . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (2) , 307-326 . DOI: 10.30831/akukeg.1004155en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/68991/1004155
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11009
dc.description.abstractLearning-oriented assessment approaches, such as Dynamic Assessment (DA), have recently grabbed increasing attention, and appeared as an alternative by embedding instruction into the assessment. During DA, teachers actively intervene in the assessment process, tailor mediational moves to learners’ ever-shifting needs and diagnose their microgenetic growth. Grounded in the dialogic reciprocal teacher-learner interaction during an in tandem work, DA asserts that diagnosing the learners’ matured abilities and needs, mediating accordingly, and then observing their maturing abilities are crucial. This assertion paves the way to reveal each learner’s Zone of Proximal Development (ZPD). Despite some influential studies on the use of DA in language education, more studies are warranted to explore the use of DA in different contexts and with different participants. Therefore, this case study recruited two multilingual immigrants/refugees who were underachievers in L2 writing classes. They were provided individual interactive DA for ten weeks, and the dialogic interaction between the teacher and the students was analyzed. The data were also compared to their writing test scores in three different periods. The results revealed that initially, the mediational moves mostly rested on teacher-agency, but over time more learner-agency-oriented mediational moves were also adopted. Furthermore, these students started to narrow the gap between themselves and their classmates. Lastly, a semi-structured interview was conducted to illustrate the participants’ perspectives towards DA in the L2 writing context, and the related data revealed recurrent themes that had bidirectional relation with DA’s theoretical premises.en_US
dc.description.abstractDinamik değerlendirme (DD) son zamanlarda değerlendirme sürecine öğretimi dahil eden bir alternatif olarak ortaya çıkmıştır. DD sırasında öğretmenler değerlendirme sürecine aktif olarak katılmakta, öğrencilerin değişen ihtiyaçlarını tespit etmekte, kişiye özel arabulucu yöntemler kullanmakta ve gelişimlerini takip etmektedirler. Öğretmen ve öğrencinin ortak çalışma ve karşılıklı diyalog sürecine odaklanan dinamik değerlendirme, öğrencilerin var olan yetenek ve ihtiyaçlarını teşhis etmenin, ihtiyaçlara göre öğretme sürecine arabuluculuk etmenin ve ardından öğrencilerin gelişimlerini gözlemlemenin önemini vurgulamaktadır. Bu yöntem her öğrencinin Yakınsal Gelişim Bölgesini (ZPD) ortaya çıkarmaktadır. Dinamik değerlendirmenin dil eğitiminde kullanımına dair bazı çalışmaların olmasında rağmen, DD’nin farklı bağlamlarda ve farklı katılımcılarla kullanımı araştırmak gerekmektedir. Bu nedenle, bu durum çalışmasına ikinci dilde yazma becerileri dersinde başarısız olan iki çok dilli göçmen/mülteci öğrenci dahil edilmiştir. On hafta boyunca bireysel interaktif DD seanslarına katılan öğrencilerin öğretmenleri ile olan diyalogları analiz edilmiştir. Sonuçlar, başlangıçta arabuluculuk hareketlerinin çoğunlukla öğretmen odaklı olduğunu, zamanla öğrenci odaklı arabuluculuk hareketlerinin benimsendiğini ortaya koymuştur. Ayrıca bu öğrenciler DD sayesinde sınıf arkadaşları ile aralarında var olan açığı kapatmaya başlamışlardır. Son olarak, ikinci dilde yazma bağlamında katılımcıların DD’ye bakış açılarını öğrenmek için yarı yapılandırılmış bir görüşme yapılmış ve ortaya çıkan temalar DD’nin teorik önermeleri ile çift yönlü bir ilişkisi olduğunu göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1004155en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDynamic Assessmenten_US
dc.subjectL2 Writingen_US
dc.subjectMultilingual İmmigrants/Refugessen_US
dc.subjectDinamik Değerlendirmeen_US
dc.subjectİkinci Dilde Yazmaen_US
dc.subjectÇok Dilli Göçmenler/Mültecileren_US
dc.titleMediating multilingual ımmigrant learners’ l2 writing through ınteractive dynamic assessmenten_US
dc.title.alternativeÇok dilli göçmen öğrencilerin ikinci dilde yazma becerilerinin interaktif dinamik değerlendirme ile geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-7099-0076en_US
dc.authorid0000-0003-2236-4107en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage307en_US
dc.identifier.endpage326en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster