Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKayaalp, Fatih
dc.contributor.authorGökbulut, Bayram
dc.contributor.authorMeral, Elif
dc.contributor.authorBaşcı Namlı, Zeynep
dc.date.accessioned2023-09-14T10:37:21Z
dc.date.available2023-09-14T10:37:21Z
dc.date.issued31.07.2022en_US
dc.identifier.citationKayaalp, F. , Gökbulut, B. , Meral, E. & Başcı Namlı, Z. (2022). The Effect of Digital Material Preparation Training on Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Confidence of Pre-service Social Studies Teachers . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 475-503 . DOI: 10.30831/akukeg.1061527en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/1061527
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11016
dc.description.abstractThis study examines whether digital material preparation training provided to pre-service teachers’ using instructional technologies affects their levels of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Self-Confidence. The research is conducted using the Embedded Design, one of the Mixed Methods Research Designs. Study group consists of 24 pre-service social studies teachers. Data is collected using TPACK Self-Confidence Scale (TPACK-SCS) and Semi-Structured Questionnaire. Pre-service teachers are trained on different Web 2.0 tools throughout the implementation phase and thereafter were asked to prepare different digital materials specific to social studies. Quantitative data collected were analyzed using descriptive and predictive statistics. Content analysis of qualitative data was performed using MaxQda 2020 qualitative data analysis software. Research findings revealed a statistically significant difference between pre-test and post-test scores of pre-service teachers’ TPACK self-confidence levels. Pre-service teachers’ fear of failure, presumed failure and reluctance for being a part of the process turned into a perception of success and self-efficacy following the training and their learned helplessness disappeared. Teachers should be supported with a practice-based training that will allow to integrate technological, pedagogical and content knowledge for developing TPACK, as a comprehensive answer to 21st century teaching competencies.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretim teknolojileri üzerinden sağlanan dijital materyal hazırlama eğitiminin öğretmen adaylarının TPACK öz-güvenleri üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada karma araştırma yaklaşımı içerisinde yer alan gömülü desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 24 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Ölçeği, yarı-yapılandırılmış görüşme formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Uygulama sürecinde öncelikle öğretmen adaylarına farklı Web 2.0 araçları eğitimi verilmiş daha sonra öğretmen adaylarına sosyal bilgiler öğretimine özgü farklı dijital materyaller hazırlatılmıştır. Öğretmen adaylarından toplanan nicel verilerde betimsel ve kestirimsel istatistikler kullanılmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesinde ise MaxQda 2020 nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının TPACK öz-güven düzeyleri ön test ve son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretmen adaylarının başlangıçta taşıdıkları başarısız olma endişesi, ben yapamam ön kabulü, sürecin bir parçası olmaya gösterilen isteksizliğin verilen eğitim sonrasında başarabilirim, ben de yapabilirim algısına dönüştüğü, öğrenilmiş çaresizliğin ortadan kalktığı tecrübe edilmiştir. 21. yüzyılın öğretmen yeterliğine kapsamlı bir cevap olan TPACK’ın gelişimi için teknolojik, pedagojik, alan bilgisini bütünleştirmeye imkan sağlayan uygulamaya dayalı bir öğretmen eğitimine ihtiyaç olduğunu düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1061527en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTPACK Self-Confidenceen_US
dc.subjectDigital Materialen_US
dc.subjectWeb 2.0en_US
dc.subjectTPACK Öz-Güvenen_US
dc.subjectDijital Öğretim Materyalien_US
dc.titleThe effect of digital material preparation training on technological pedagogical content knowledge self-confidence of pre-service social studies teachersen_US
dc.title.alternativeDijital materyal hazırlama öğretiminin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz-güvenlerine etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-7640-5045en_US
dc.authorid0000-0002-7218-5900en_US
dc.authorid0000-0002-2560-0120en_US
dc.authorid0000-0003-2865-5976en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage475en_US
dc.identifier.endpage503en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster