Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım Taştı, Özlem
dc.contributor.authorYıldırım, Ali
dc.date.accessioned2023-09-14T12:31:00Z
dc.date.available2023-09-14T12:31:00Z
dc.date.issued31.07.2022en_US
dc.identifier.citationYıldırım Taştı, Ö. & Yıldırım, A. (2022). Critical Thinking Skills and Dispositions of Turkish Pre-service Teachers: A Systematic Review of Research . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 561-604 . DOI: 10.30831/akukeg.1062721en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/1062721
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11026
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to analyze the research literature on Turkish pre-service teachers’ critical thinking skills (CTS) and critical thinking dispositions (CTD) to identify the major knowledge claims and areas of further research. In this systematic review study, we examined both quantitative and qualitative studies conducted between 2010-2020 years in Turkey. The educational research regarding Turkish pre-service teachers’ CTS and CTD was investigated in electronic national and international databases including ERIC and TR Dizin. Considering our inclusion criteria, we included 88 studies in our review. Firstly, we completed descriptive analysis of the selected studies. Then, we analyzed their content. The descriptive analysis showed that quantitative research designs dominate the field. These studies report low-level of CTS of the participants. On the other hand, we presented our thematic analysis under two main themes: traditional perspectives and critical perspectives. We conclude that in the realm of traditional approaches, a few studies adopt a critical stand. Such a perspective, we argue, downgrades CT into a set of generic skills and neglects contextual and individual differences. It further diverges pre-service teachers from their roles as critical educators who actively participate in transformation of their society.en_US
dc.description.abstractBu makalenin amacı, Türk öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri (EDB) ve eleştirel düşünme eğilimleri (EDE) ile ilgili araştırmaları analiz etmek ve bu araştırmaların temel bulgularını ve sonuçlarını ortaya koymaktır. Bu kapsamda, Türkiye'de 2010-2020 yılları arasında yapılan ve ERIC ve TR Dizin dâhil olmak üzere ulusal ve uluslararası veri tabanlarında yayınlanan nicel ve nitel araştırmalar incelenmiştir. Belirlenen ölçütler çerçevesinde 88 araştırma çalışmaya dâhil edilmiştir. İlk olarak, incelenen çalışmaların betimsel analizi tamamlanmış, daha sonra çalışmaların içerik analizi yapılmıştır. Betimsel analiz, nicel araştırma yaklaşımının alanda daha baskın olduğunu göstermiştir. Ayrıca bu çalışmalar, katılımcıların düşük düzeyde eleştirel düşünme (ED) becerilerine sahip olduğunu göstermiştir. Öte yandan tematik analiz iki ana başlık altında sunulmuştur: geleneksel yaklaşım ve eleştirel yaklaşım. Sonuçlar, geleneksel bakış açılarının araştırmaların çoğunda temel yaklaşım olarak yer aldığını, sadece birkaç araştırmada eleştirel yaklaşımın kavramsal çerçeveyi oluşturduğunu göstermiştir. Böyle bir anlayışın, ED’yi bir dizi genel becerilere indirgediğini ve bağlamsal ve bireysel farklılıkları göz ardı ettiğini söylemek mümkündür. Ayrıca bu anlayışın, öğretmen adaylarının toplumlarının dönüşümüne aktif olarak katılan eleştirel eğitimci rollerinin önünde bir engel olabileceği düşünülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1062721en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCritical Teachersen_US
dc.subjectCritical Thinkingen_US
dc.subjectPre-Service Teachersen_US
dc.subjectSystematic Reviewen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectEleştirel Düşünmeen_US
dc.subjectEleştirel Öğretmenleren_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectSistematik Analizen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.titleCritical thinking skills and dispositions of turkish pre-service teachers: A systematic review of researchen_US
dc.title.alternativeTürk öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerileri ve eğilimleri: Alandaki araştırmaların sistematik analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-7073-5315en_US
dc.authorid0000-0001-7350-0741en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage561en_US
dc.identifier.endpage604en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster