Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarataş, Erdem
dc.contributor.authorÖzdemir, Murat
dc.date.accessioned2023-09-15T07:30:31Z
dc.date.available2023-09-15T07:30:31Z
dc.date.issued31.07.2022en_US
dc.identifier.citationKarataş, E. & Özdemir, M. (2022). Examining the Relationship Between Meaningful Work and Job Engagement . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 676-698 . DOI: 10.30831/akukeg.1053090en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/1053090
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11038
dc.description.abstractEnsuring teachers’ job engagement is critical in achieving educational goals. This study examined the relationship between meaningful work and job engagement using the data collected from 452 teachers in Turkey. The data collected by using Meaningful Work Scale and Job Engagement Scale Turkish Form were analyzed by descriptive statistics, confirmatory factor analysis, multivariate regression analysis, and moderation analyses. We found a positive, moderate, and significant relationship between meaningful work and job engagement. We tested the predictive effects of meaningful work and demographic variables (gender, seniority, and educational status). Meaningful work explained 47% of the variance in teachers’ job engagement in the first model. All subdimensions of meaningful work except for the search for meaning at work and work relations were found to be significant predictors of job engagement. With the inclusion of demographic variables, the second model again explained 47% of the variance in teachers’ job engagement. Furthermore, we found that seniority was a significant and positive predictor of job engagement. Moderation analyses indicated gender and educational status did not have a moderator role in the relationship between meaningful work and job engagement. We found that seniority had a moderator effect on the relationship between work relationships and job engagement. This study contributes to meaningful work and job engagement literature in the context of teachers.en_US
dc.description.abstractEğitimsel amaçların başarılmasında öğretmenlerin işle bütünleşmelerinin sağlanması kritiktir. Bu çalışmada Türkiye'deki 452 öğretmenden toplanan verileri kullanarak anlamlı iş ve işle bütünleşme arasındaki ilişki incelenmiştir. Anlamlı İş Ölçeği ve İşle Bütünleşme Ölçeği Türkçe Formu kullanılarak toplanan veriler, betimsel istatistikler, doğrulayıcı faktör analizi, çok değişkenli regresyon analizi ve moderasyon analizleri ile çözümlenmiştir. Anlamlı iş ile işle bütünleşme arasında pozitif yönlü, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki tespit ettik. Anlamlı işin ve demografik değişkenlerin (cinsiyet, kıdem ve eğitim durumu) yordayıcı etkisini test ettik. Birinci modelde anlamlı iş, öğretmenlerin işle bütünleşmelerindeki varyansın %47'sini açıklamıştır. Anlamlı işin, işte anlam arayışı ve iş ilişkileri dışındaki tüm alt boyutları, işle bütünleşmenin anlamlı yordayıcıları olarak bulunmuştur. Demografik değişkenlerin dahil edilmesi ile ikinci model, öğretmenlerin işle bütünleşmelerindeki varyansın tekrar %47'sini açıklamıştır. Ayrıca kıdemin, işle bütünleşmenin anlamlı ve pozitif bir yordayıcısı olduğunu tespit ettik. Moderasyon analizleri, cinsiyet ve eğitim durumunun anlamlı iş ile işle bütünleşme arasındaki ilişkide düzenleyici role sahip olmadığını göstermiştir. İş ilişkileri ile işle bütünleşme arasındaki ilişkide kıdem değişkeninin düzenleyici etkiye sahip olduğunu belirledik. Bu çalışma, öğretmenler bağlamında anlamlı iş ve işle bütünleşme literatürüne katkı sunmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1053090en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeaningful Worken_US
dc.subjectJob Engagementen_US
dc.subjectPositive Psychologyen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectAnlamlı İşen_US
dc.subjectİşle Bütünleşmeen_US
dc.subjectPozitif Psikolojien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.titleExamining the relationship between meaningful work and job engagementen_US
dc.title.alternativeAnlamlı iş ve işle bütünleşme ilişkisinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-7841-4815en_US
dc.authorid0000-0002-1166-6831en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage676en_US
dc.identifier.endpage698en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster