Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKara, Mevlüt
dc.contributor.authorAlev, Sedat
dc.date.accessioned2023-09-15T07:49:10Z
dc.date.available2023-09-15T07:49:10Z
dc.date.issued31.07.2022en_US
dc.identifier.citationKara, M. & Alev, S. (2022). The Mediating Role of Leader-Member Exchange in the Relationship between Motivational Language and Loyalty to Supervisor in Schools . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (3) , 699-715 . DOI: 10.30831/akukeg.1081500en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/70207/1081500
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11039
dc.description.abstractThe present study aimed to examine the mediating role of leader-member exchange in the relationship between motivational language and loyalty to supervisor. The population of this correlational study consisted of primary, secondary, and high schools in Gaziantep, Turkey during the 2020-2021 academic year. The research sample included randomly determined 511 teachers through unequal cluster sampling technique. In data analysis, descriptive statistics and correlation coefficients were estimated. Then, the model, which was based on the theoretical framework, was tested through structural equation modelling. According to research results, teachers’ perceptions of motivational language, loyalty to supervisor, and leader-member exchange were found to be relatively high. There were positive and high-level relationships between motivational language, loyalty to supervisor, and leader-member exchange. The results of structural equation modelling analysis indicated that the leader-member exchange partially mediated the relationship between motivational language and loyalty to supervisor. The research results revealed that the motivational language of school administrators was a significant determinant of teachers’ perception of leader-member exchange and their loyalty to supervisor. Thus, it seemed necessary to establish high-quality communication, appreciate their efforts, and support teachers to increase their loyalty to the administrator. Moreover, school administrators’ guiding teachers for their work, encouraging them using motivational language, and making them feel a sense of belonging and commitment to the school will positively affect teachers’ loyalty to the administrator.en_US
dc.description.abstractAraştırmada, motivasyonel dil ile yöneticiye sadakat ilişkisinde lider-üye etkileşiminin aracılık rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel modelde yürütülen araştırmanın evrenini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin Gaziantep ilinde bulunan ilkokul, ortaokul ve liseler oluşturmaktadır. Örneklem ise, bu okullarda görev yapan ve oransız küme örnekleme yöntemiyle tesadüfi olarak belirlenen 511 öğretmenden oluşmaktadır. Analiz aşamasında betimsel istatistikler ve korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Daha sonra kuramsal çerçeveye dayalı olarak öne sürülen model, yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Betimsel analiz sonuçlarına göre, öğretmenlerin motivasyonel dil, yöneticiye sadakat ve lider-üye etkileşimine yönelik algı düzeyleri görece yüksektir. Motivasyonel dil, yöneticiye sadakat ve lider-üye etkileşimi değişkenleri arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde bir ilişki bulunmaktadır. Yapısal eşitlik modeli analizi sonucunda, lider-üye etkileşiminin; motivasyonel dil ile yöneticiye sadakat arasındaki ilişkide kısmi aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları, okul yöneticilerin kullandıkları motivasyonel dilin, öğretmenlerin lider-üye etkileşimi algı düzeyleri ve yöneticiye sadakatleri üzerinde önemli bir belirleyici olduğunu ortaya koymuştur. Buradan hareketle öğretmenlerin yöneticiye sadakatlerini artırmak için, nitelikli iletişim kurulması, yaptıkları çalışmalara değer atfedilmesi ve desteklenmesi önemli görülmektedir. Öte yandan okul müdürlerinin öğretmenleri motive edici bir dil kullanarak, onlara yapacakları çalışmalarda yön göstermeleri, cesaret vermeleri, okula aidiyet ve bağlılık hissettirmeleri yöneticiye bağlılıklarını olumlu yönde etkileyecektir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1081500en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMotivational Languageen_US
dc.subjectLeader-Member Exchangeen_US
dc.subjectLoyalty To Supervisoren_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectMotivasyonel Dilen_US
dc.subjectLider-Üye Etkileşimien_US
dc.subjectYöneticiye Sadakaten_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.titleThe mediating role of leader-member exchange in the relationship between motivational language and loyalty to supervisor in schoolsen_US
dc.title.alternativeOkullarda motivasyonel dil ile yöneticiye sadakat ilişkisinde lider-üye etkileşiminin aracılık rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-6381-5288en_US
dc.authorid0000-0003-4506-4756en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage699en_US
dc.identifier.endpage715en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster