Organizational gossip and teachers: Threat or opportunity?
Künye
Ağalday, B. & Bozan, S. (2022). Organizational Gossip and Teachers: Threat or Opportunity? . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (4) , 816-838 . DOI: 10.30831/akukeg.1093319Özet
This research examines teachers' perceptions of gossip in schools. The research employed an explanatory approach of the mixed methods. Quantitative data were obtained through the "Organizational Gossip Scale," and qualitative data were obtained through the semi-structured interview form. Quantitative data were collected from 302 teachers selected by simple random sampling method in secondary schools in Mardin, Turkey. Qualitative data were collected from ten teachers chosen by the maximum variation sampling method. The results showed that gossip could be seen as an opportunity to have information in schools and develop relationships. Still, it can also be a threat in terms of organizational harm. As a conclusion, the significance of gossip in informal processes in schools was emphasized. Implications were made to practitioners and researchers that the threat aspect could be turned into an opportunity. Bu araştırma, öğretmenlerin okullardaki dedikoduya ilişkin algılarını incelemektedir. Araştırmada, karma
yöntemin açıklayıcı deseni kullanılmıştır. Nicel veriler “Örgütsel Dedikodu Ölçeği” ile toplanırken, nitel veriler ise
yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Nicel veriler, Türkiye‟deki ortaokullarda basit tesadüfi
örnekleme yöntemiyle seçilen 302 öğretmenden elde edilmiştir. Nitel veriler ise, maksimum çeşitlilik örnekleme
yöntemi ile seçilen on öğretmenden toplanmıştır. Araştırma bulguları ilk olarak, katılımcıların dedikoduya ilişkin
farklı algıları olmasına rağmen, dedikodunun okullarda sıklıkla kullanılan bir iletişim mekanizması olduğunu ortaya
çıkarmıştır. Bununla birlikte bulgular, haberdar olma ve ilişki geliştirme işlevleri göz önüne alındığında, dedikodunun
okulda bir fırsat olarak görülebileceğini göstermiştir. Ancak nitel sonuçlarda, düşük performans ve tükenmişlik gibi
zararlı etkiler açısından düşünüldüğünde, dedikodu okul paydaşları için bir tehdit oluşturacaktır. Diğer taraftan
dedikodu, okullarda örgütsel zarar boyutu açısından da bir tehdit olabilir. Araştırma sonucunda, okullardaki informal
süreçlerde dedikodunun önemi vurgulanmıştır. Dedikodunun tehdit boyutunun, okullarda bir fırsata
dönüştürülebileceğine ilişkin uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik çıkarımlarda bulunulmuştur.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
15Sayı
4Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/72732/1093319https://hdl.handle.net/11630/11044
Koleksiyonlar
- Cilt 15 : Sayı 4 [10]