Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGeçici, Fidan
dc.contributor.authorAzizoğlu, Nahide İrem
dc.date.accessioned2023-09-15T11:58:36Z
dc.date.available2023-09-15T11:58:36Z
dc.date.issued31.10.2022en_US
dc.identifier.citationGeçici, F. & Azizoğlu, N. İ. (2022). Effect of Creative Drama Method on the Success in Basic Language Skills, Grammar and Vocabulary Teaching Fields in Turkish Lesson: Meta-Analysis Study . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (4) , 839-866 . DOI: 10.30831/akukeg.1093575en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/72732/1093575
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11045
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the effect of the creative drama method on the success in basic language skills (listening, reading, speaking, writing), grammar, and vocabulary teaching fields in Turkish lessons by using the meta-analysis method. 37 Effect sizes within 24 different studies were reviewed. Publication type, class level, skill areas, practice time were used as moderator variables in this research. Comprehensive Meta-Analysis 2 (CMA 2) was utilized to analyze the studies determined in the research. According to the results, the creative drama method creates positive (significant) impacts on basic language skills (listening, reading, speaking, writing), grammar, and vocabulary teaching fields (z=9.959; p=.000). As time increases in creative drama applications, the effect of application increases at the same time. However, it is also found that the effect of the creative drama method on students’ success does not significantly vary by publication type and class level. Moreover, the effect of creative drama on students’ success varies by skill areas while the highest effect size is in speaking skill and the lowest effect size is in vocabulary teaching.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, yaratıcı drama yönteminin Türkçe dersindeki temel dil becerileri (dinleme, okuma, konuşma, yazma), dilbilgisi ve sözcük öğretimi alanlarındaki başarıya etkisini meta-analiz yöntemiyle belirlemektir. Araştırmada 24 farklı çalışmada yer alan 37 etki büyüklüğü incelenmiştir. Araştırmada moderatör değişkenler olarak yayın türü, sınıf düzeyi, beceri alanları, uygulama süresi ele alınmıştır. Araştırmada belirlenen çalışmaların analizi için Comprehensive Meta Analysis 2 (CMA 2) programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yaratıcı drama yönteminin temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma, yazma becerileri), dilbilgisi ve sözcük öğretimi alanlarındaki başarı üzerinde olumlu (anlamlı) bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir (z=9.959; p=.000). Yaratıcı drama uygulamalarında süre arttıkça uygulamanın etkisinin arttığı belirlenmiştir. Ancak yaratıcı drama yönteminin öğrenci başarılarına etkisinin yayın türüne ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur. Yaratıcı dramanın öğrenci başarılarına etkisinin beceri alanlarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, en yüksek etki büyüklüğü değerinin konuşma becerisinde, en düşük etki büyüklüğü değerinin ise sözcük öğretiminde olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCreative Dramaen_US
dc.subjectMeta-Analizen_US
dc.subjectTurkish Educationen_US
dc.subjectLanguage Skillsen_US
dc.subjectYaratıcı Dramaen_US
dc.subjectMeta-Analizen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.subjectDil Becerilerien_US
dc.titleEffect of creative drama method on the success in basic language skills, grammar and vocabulary teaching fields in turkish lesson: Meta-analysis studyen_US
dc.title.alternativeYaratıcı drama yönteminin türkçe dersindeki temel dil becerileri, dilbilgisi ve sözcük öğretimi alanlarındaki başarıya etkisi: Metaanaliz çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-3336-4914en_US
dc.authorid0000-0003-2738-9856en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage839en_US
dc.identifier.endpage866en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGeçici, Fidan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster