Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPoyraz, Adem
dc.contributor.authorÖğredik, Ali
dc.date.accessioned2024-04-17T06:49:36Z
dc.date.available2024-04-17T06:49:36Z
dc.date.issued12.03.2024en_US
dc.date.submitted2024-01-26
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11406
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı örgün eğitim kurumlarında öğrenim gören okullar arası yarışma ve spor organizasyonlarına katılan ve katılmayan ortaokul öğrencilerinde okula bağlılık ve sosyalleşme düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Bilecik ilinde öğrenim gören okul sporları müsabaka ve yarışmalarına katılan 470 öğrenci sporcu ile herhangi bir spor müsabakasına katılmayan 470 öğrenci olmak üzere kolayda örneklem yöntemi ile seçilmiş toplam 940 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacının oluşturmuş olduğu demografik bilgiler formu, Fredriks vd. (2004) geliştirmiş olduğu ve Türkçe uyarlama çalışmasının Çengel, Totan ve Çöğmen (2017) tarafından yapılan Okula Bağlılık Ölçeği ile Şahan’ın (2007) geliştirmiş olduğu Sosyalleşme Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara bakıldığında katılımcıların okula bağlılık ve sosyalleşme puanlarında yapılan sporun takım veya ferdi spor olmasına göre bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Katılımcıların spor yapma durumlarına bakıldığında ise okul sporlarına katılan bireylerin bilişsel ve duyuşsal alt boyutlar ile sosyalleşme puanlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ders dışı faaliyetler ve okul spor müsabakalarına katılım gösteren öğrencilerde sosyalleşme puanlarının herhangi bir sportif aktiviteye katılmayanlara oranla yüksek olması sporun bir sosyalleşme aracı olarak kullanılması gerektiği gerçeğini yansıtmaktadır. Yaş gruplarına göre öğrencilerin okula bağlılık puanlarına bakıldığında küçük yaş gruplarında aritmetik ortalamanın daha yüksek olduğu büyük yaş gruplarında ise okula bağlılık puanlarının düştüğü tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study; The aim is to examine the levels of school attachment and socialization of secondary school students who attend and do not participate in inter-school competitions and sports organizations studying in formal education institutions affiliated to the Ministry of Education. The research group of the study consists of a total of 940 secondary school students selected by convenience sampling method, including 470 student athletes who participated in school sports competitions and competitions in Bilecik in the 2022-2023 academic year and 470 students who did not participate in any sports competitions. As a data collection tool in the study, the demographic information form created by the researcher was used by Fredriks et al. (2004) and Turkish adaptation study by Çengel, Totan and Çöğmen (2017) and the Socialization Scale developed by Şahan (2007) were used. Considering the findings of the study, it was determined that there was no difference in the school loyalty and socialization scores of the participants depending on whether the sport was a team or individual sport. When we look at the sports activities of the participants, it is seen that individuals who participate in school sports have higher cognitive and affective sub-dimensions and socialization scores. The fact that the socialization scores of students who participate in extracurricular activities and school sports competitions are higher than those who do not participate in any sports activities reflects the fact that sports should be used as a socialization tool. When students' school attachment scores were examined by age groups, it was determined that the arithmetic average was higher in younger age groups, while school attachment scores decreased in older age groups.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocetepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Sporlarıen_US
dc.subjectOkula Bağlılıken_US
dc.subjectSosyalleşmeen_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectÖğrenci Sporcuen_US
dc.titleOkul sporlarına katılan ve katılmayan ortaokul öğrencilerinde okula bağlılık ve sosyalleşme düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeSecondary school students partıcıpatıng and not partıcıpatıng ın school sports examınıng school attachment and socıalızatıon levelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.authorid0009-0003-3987-2052en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster