Günümüzde bir kültür ihracatı ürünü olarak müzik
Künye
Akçaabat, T. U. (2024). GÜNÜMÜZDE BİR KÜLTÜR İHRACATI ÜRÜNÜ OLARAK MÜZİK. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 10(SAYI 19), 1-16.Özet
Müzik, tarihsel süreci içerisinde her zaman politik ve dini kurumların
çeşitli amaçlarla kullandığı ve yönlendirdiği bir kültür ürünü olmuştur.
Kolonyalizm sonrası dünya ekonomisi ve politiğinin çok uluslu şirketler
yönetilen bir anlayışın dünyada hâkim olmasıyla bu kurumsal işlevsellik
devasa bir ekonomisi olan müzik endüstrisine dönüşmüştür. Müzik
endüstrisinden söz edebileceğimiz son yüzyıl içerisinde dünya ekonomisi ve
politiği birçok savaştan etkilenmiş, birçok teknolojik gelişmeler yaşanmış, tüm
bu değişimler müziğin kendisini ve müzik endüstrisini de etkilemiştir. Müzik
artık hem bir ticari ürün hem de işlevsel bir pazarlama aracıdır. Günümüz
dünyasında bir ticari ürün, müzik gibi başka bir ticari ürün ile
pazarlanabilmektedir. Bu kimi zaman müzik kliplerindeki gizli reklamlarla
karşımıza çıkmaktadır. Benzer bir durum ise pop müzik ikonunun özel
hayatının insanlar tarafından bilinmesi gibi bazı reklam stratejileri, aslında
müziğin çok işlevsel yapısının bir pazarlama aracı olarak kullanımına bir
örnektir. Bu aynı zamanda bir müziğin pazarlanmasının yapıldığı an müzik
dışında bir kültür veya ürünün de pazarlanmasının yapıldığı anlamına
gelmektedir. Müzik, bu amaçlarla başka ticari unsurları gizleyebileceği gibi,
kendisi de bir kültürel ya da ticari bir misyon yüklenmiş olabilir. Bu
çalışmanın amacı, müziğin bir kültür ürünü olarak pazarlanmasında
günümüzde nasıl bir yol izlendiğine dair bir fikir edinmektir. Music has always been a product of culture used and directed by
political and religious institutions for various purposes in its historical
process. After colonialism, the world economy and politics became dominant
in the world with multinational corporations governed by this corporate
functionality, which turned into a huge economy, the music industry. In the last
century, we can talk about the music industry, the world economy, and, politics
have been affected by many wars, and many technological developments, and
all these changes have affected the music itself and the music industry. Music is now both a commercial product and a functional marketing tool. A
commercial product in today's world can be marketed with another
commercial product such as music. This sometimes comes up with hidden ads
in music clips. Similarly, some advertising strategies, such as the knowledge
of the private life of the pop music icon people, are an example of the use of
the multi-functional structure of music as a marketing tool. This also means
that culture or products other than music are also marketed when music is
marketed. Music may conceal other commercial elements for these purposes
and a cultural or commercial mission.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
10Sayı
19Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/83447/1298165https://hdl.handle.net/11630/11480