Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkçaabat, Timuçin Ufuk
dc.date.accessioned2024-08-23T08:15:31Z
dc.date.available2024-08-23T08:15:31Z
dc.date.issued31.01.2024en_US
dc.identifier.citationAkçaabat, T. U. (2024). GÜNÜMÜZDE BİR KÜLTÜR İHRACATI ÜRÜNÜ OLARAK MÜZİK. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 10(SAYI 19), 1-16.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/83447/1298165
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11480
dc.description.abstractMüzik, tarihsel süreci içerisinde her zaman politik ve dini kurumların çeşitli amaçlarla kullandığı ve yönlendirdiği bir kültür ürünü olmuştur. Kolonyalizm sonrası dünya ekonomisi ve politiğinin çok uluslu şirketler yönetilen bir anlayışın dünyada hâkim olmasıyla bu kurumsal işlevsellik devasa bir ekonomisi olan müzik endüstrisine dönüşmüştür. Müzik endüstrisinden söz edebileceğimiz son yüzyıl içerisinde dünya ekonomisi ve politiği birçok savaştan etkilenmiş, birçok teknolojik gelişmeler yaşanmış, tüm bu değişimler müziğin kendisini ve müzik endüstrisini de etkilemiştir. Müzik artık hem bir ticari ürün hem de işlevsel bir pazarlama aracıdır. Günümüz dünyasında bir ticari ürün, müzik gibi başka bir ticari ürün ile pazarlanabilmektedir. Bu kimi zaman müzik kliplerindeki gizli reklamlarla karşımıza çıkmaktadır. Benzer bir durum ise pop müzik ikonunun özel hayatının insanlar tarafından bilinmesi gibi bazı reklam stratejileri, aslında müziğin çok işlevsel yapısının bir pazarlama aracı olarak kullanımına bir örnektir. Bu aynı zamanda bir müziğin pazarlanmasının yapıldığı an müzik dışında bir kültür veya ürünün de pazarlanmasının yapıldığı anlamına gelmektedir. Müzik, bu amaçlarla başka ticari unsurları gizleyebileceği gibi, kendisi de bir kültürel ya da ticari bir misyon yüklenmiş olabilir. Bu çalışmanın amacı, müziğin bir kültür ürünü olarak pazarlanmasında günümüzde nasıl bir yol izlendiğine dair bir fikir edinmektir.en_US
dc.description.abstractMusic has always been a product of culture used and directed by political and religious institutions for various purposes in its historical process. After colonialism, the world economy and politics became dominant in the world with multinational corporations governed by this corporate functionality, which turned into a huge economy, the music industry. In the last century, we can talk about the music industry, the world economy, and, politics have been affected by many wars, and many technological developments, and all these changes have affected the music itself and the music industry. Music is now both a commercial product and a functional marketing tool. A commercial product in today's world can be marketed with another commercial product such as music. This sometimes comes up with hidden ads in music clips. Similarly, some advertising strategies, such as the knowledge of the private life of the pop music icon people, are an example of the use of the multi-functional structure of music as a marketing tool. This also means that culture or products other than music are also marketed when music is marketed. Music may conceal other commercial elements for these purposes and a cultural or commercial mission.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2024.101en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectKültür İhracatıen_US
dc.subjectMüzik Endüstrisien_US
dc.subjectMüziğin İşlevselliğien_US
dc.subjectUygarlıken_US
dc.subjectCultural Exportsen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectCivilizationen_US
dc.subjectFunctionality of Musicen_US
dc.subjectMusic Industryen_US
dc.titleGünümüzde bir kültür ihracatı ürünü olarak müziken_US
dc.title.alternativeMusic as a culture export product todayen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-8813-4166en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster