İlkokulda çalgı kullanmanın eğitim öğretime etkisine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Künye
Mızrak, M., & Yurdakal, İ. H. (2024). İLKOKULDA ÇALGI KULLANMANIN EĞİTİM ÖĞRETİME ETKİSINE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 10(SAYI 19), 17-31.Özet
Sınıf öğretmeninin görev yaptığı sınıfın eğitim kalitesini arttırma hedefi,
kendini geliştirme ve becerilerini arttırma gayreti ile doğru orantılıdır. Müzik aleti
çalmanın genel bir ifade ile müziğin çocuklar üzerinde etkisinin önemli olması
nedeniyle, özellikle sınıf öğretmenlerinin de müzik aleti çalmaları ve müziğe ilişkin
tutumlarının olumlu olması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, sınıf
öğretmenlerinin müzik aleti çalması ve bunu öğrencilerine kazandırmasının
öğrenciler üzerindeki etkisi ve eğitim öğretim süreçlerine katkısına ilişkin
öğretmenlerin görüşlerini tespit etmektir. Nitel araştırma yöntemine göre
düzenlenen araştırmanın örneklemini Denizli ili Pamukkale İlçesinde kamu
ilkokullarında görev yapan 50 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Seçilen sınıf
öğretmenlerinin müzik aleti çalmayı bilen kişiler olması araştırma için önem arz
etmektedir. Bu kapsamda örneklem tespit edilirken bu ölçüt baz alınmış olup
araştırmanın örneklem yöntemi amaçsal örneklemelerden ölçüt örnekleme olarak
seçilmiştir. Ölçüt örnekleme gereği müzik aleti çalan 36 öğretmen çalışmaya dâhil
edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin müzik dersinin önemini bildikleri,
müziğe ilişkin ders sayılarının lisans müfredatında artırılması gerektiğini
düşündükleri, özellikle uzman kişilerin müzik öğretimi derslerini yürütmesi
gerektiği ve her öğretmenin müzik aleti çalması için lisans sürecinde öğretmen
adaylarına bir müzik aleti çalma becerisi kazandırılması gerektiğine yönelik
görüşler yer almaktadır. The aim of the primary school teacher to increase the quality of education
in the class he works in is directly proportional to his effort to improve himself and increase his skills. Since playing a musical instrument, in general terms, has
an important effect on children, especially primary school teachers should also
play musical instruments and have a positive attitude towards music. The aim of
this research is to determine the opinions of the primary school teachers about the
effect of playing a musical instrument and giving it to their students on the students
and their contribution to the education and training processes. The sample of the
research, which was organized according to the qualitative research method,
consists of 50 classroom teachers working in public primary schools in Pamukkale
District of Denizli province. It is important for the research that the selected
primary school teachers are people who know how to play a musical instrument.
In this context, this criterion was taken as a basis while determining the sample,
and the sampling method of the research was chosen as criterion sampling from
purposive sampling. 36 teachers who played musical instruments were included
in the study as per criterion sampling. As a result of the research, there are
opinions that teachers know the importance of music lessons, think that the
number of music lessons should be increased in the undergraduate curriculum,
that especially experts should conduct music teaching lessons, and that teacher
candidates should be taught to play a musical instrument during the
undergraduate process so that every teacher can play a musical instrument.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
10Sayı
19Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/83447/1359509https://hdl.handle.net/11630/11481