Herz, Long, Pischna ve Wolff piyano egzersiz metotlarının karşılaştırmalı içerik analizi
Künye
Kaya, A. . C. (2024). HERZ, LONG, PISCHNA VE WOLFF PİYANO EGZERSİZ METOTLARININ KARŞILAŞTIRMALI İÇERİK ANALİZİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 10(SAYI 19), 32-58.Özet
Piyano literatüründe bulunan egzersiz metotları, piyanoya başlangıç
seviyesinden virtüöziteye kadar her seviye için teknik gelişimi destekleyen kısa
çalışmalar içermektedir. Bu çalışmalar, egzersizler, enstrümana hakimiyet
kazanma ve enstrüman çalmak için gereken teknik alt yapının oluşması ve
gelişmesi bakımından destekleyici niteliktedir. Araştırmada, farklı bestecilere
ait dört egzersiz metodu incelenmiştir. Henri Herz, Marguerite Long, Johann
Pischna ve Bernhard Wolff’a ait egzersiz metotlarının farklı ve benzer
yönlerinin üzerinde durulmuş, metotlarda kullanılan öğretim yöntemleri ve
teknikleri incelenmiş, yer verilen teknik egzersizlerin fayda sağlayabileceği
teknik beceri özelliklerinin tespiti yapılmıştır. Metotlar genel özellikleri,
içerikleri, egzersizlerin amaçları yönünden ele alınmış ve karşılaştırmalı
anlatımlarına yer verilmiştir.
Bu araştırmada incelenen H. Herz’in New and Complete Piano-Forte School,
M. Long’un Le Piano de Marguerite Long, J. Pischna’nın 60 Progressive
Exercises, B. Wolff’un The Little Pischna metotları, araştırmacı tarafından
çalışılmış olmaları sebebiyle tercih edilmiştir. Egzersizlerin uygulanmış ve
fayda sağladığı alanların deneyimlenmiş olması bu tercihi desteklemektedir.
Seçilen metotların piyano eğitiminde kullanılan egzersiz metotları arasında
yer alan, bilinir ve daha fazla çalışılır kaynaklar olmalarına katkı sağlamak
amaçlanmıştır.
Araştırma nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır.
Araştırmada incelenen egzersiz metotlarıyla birlikte, piyanoda teknik gelişim
için edinilebilecek kazanımların tespiti yapılmış ve bu metotlarda yer alan
egzersizler açıklanmıştır. Seçilen egzersiz metotlarında yer alan çalışmalar ve
egzersizler örnekleminde piyano icrasında teknik becerilere sağlayacağı
faydaların açıklanması hedeflenmiştir. In the piano literature, exercise methods consist of short studies that
support technical development for every level from beginner to virtuosity.
These exercises play a supportive role in acquiring proficiency on the
instrument and developing the necessary technical foundation for playing it.
The research delves into the examination of four exercise methods authored by
different composers. The study has emphasized both the distinct and shared
aspects of exercise methods by Henri Herz, Marguerite Long, Johann Pischna,
and Bernhard Wolff. It has examined the teaching methods and techniques
employed in these methods and identified the technical skill attributes for
which the provided technical exercises can be beneficial. The methods have
been approached in terms of their general characteristics, content, and the
objectives of the exercises and comparative explanations have been provided.
In this research, H. Herz's New and Complete Piano-Forte School, M. Long's
Le Piano de Marguerite Long, J. Pischna's 60 Progressive Exercises, B.
Wolff's The Little Pischna methods were studied by the researcher. It was
preferred for the that reason. The fact that the exercises have been applied and
the areas where they are beneficial have been experienced supports this
choice. It is aimed to contribute to the selected methods being known and more
studied resources among the exercise methods used in piano education.
The research is a descriptive research using qualitative research methods. In
the research, alongside the examination of exercise methods, an assessment
has been made to identify the attainable benefits for technical development in
piano playing. Additionally, the exercises found within these methods have
been elucidated and explained. It is aimed to explain the benefits of the studies
and exercises in the selected exercise methods on technical skills in piano
performance.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
10Sayı
19Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/83447/1371860https://hdl.handle.net/11630/11482