Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Aslı Ceren
dc.date.accessioned2024-08-23T08:49:16Z
dc.date.available2024-08-23T08:49:16Z
dc.date.issued31.01.2024en_US
dc.identifier.citationKaya, A. . C. (2024). HERZ, LONG, PISCHNA VE WOLFF PİYANO EGZERSİZ METOTLARININ KARŞILAŞTIRMALI İÇERİK ANALİZİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 10(SAYI 19), 32-58.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/83447/1371860
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11482
dc.description.abstractPiyano literatüründe bulunan egzersiz metotları, piyanoya başlangıç seviyesinden virtüöziteye kadar her seviye için teknik gelişimi destekleyen kısa çalışmalar içermektedir. Bu çalışmalar, egzersizler, enstrümana hakimiyet kazanma ve enstrüman çalmak için gereken teknik alt yapının oluşması ve gelişmesi bakımından destekleyici niteliktedir. Araştırmada, farklı bestecilere ait dört egzersiz metodu incelenmiştir. Henri Herz, Marguerite Long, Johann Pischna ve Bernhard Wolff’a ait egzersiz metotlarının farklı ve benzer yönlerinin üzerinde durulmuş, metotlarda kullanılan öğretim yöntemleri ve teknikleri incelenmiş, yer verilen teknik egzersizlerin fayda sağlayabileceği teknik beceri özelliklerinin tespiti yapılmıştır. Metotlar genel özellikleri, içerikleri, egzersizlerin amaçları yönünden ele alınmış ve karşılaştırmalı anlatımlarına yer verilmiştir. Bu araştırmada incelenen H. Herz’in New and Complete Piano-Forte School, M. Long’un Le Piano de Marguerite Long, J. Pischna’nın 60 Progressive Exercises, B. Wolff’un The Little Pischna metotları, araştırmacı tarafından çalışılmış olmaları sebebiyle tercih edilmiştir. Egzersizlerin uygulanmış ve fayda sağladığı alanların deneyimlenmiş olması bu tercihi desteklemektedir. Seçilen metotların piyano eğitiminde kullanılan egzersiz metotları arasında yer alan, bilinir ve daha fazla çalışılır kaynaklar olmalarına katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada incelenen egzersiz metotlarıyla birlikte, piyanoda teknik gelişim için edinilebilecek kazanımların tespiti yapılmış ve bu metotlarda yer alan egzersizler açıklanmıştır. Seçilen egzersiz metotlarında yer alan çalışmalar ve egzersizler örnekleminde piyano icrasında teknik becerilere sağlayacağı faydaların açıklanması hedeflenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn the piano literature, exercise methods consist of short studies that support technical development for every level from beginner to virtuosity. These exercises play a supportive role in acquiring proficiency on the instrument and developing the necessary technical foundation for playing it. The research delves into the examination of four exercise methods authored by different composers. The study has emphasized both the distinct and shared aspects of exercise methods by Henri Herz, Marguerite Long, Johann Pischna, and Bernhard Wolff. It has examined the teaching methods and techniques employed in these methods and identified the technical skill attributes for which the provided technical exercises can be beneficial. The methods have been approached in terms of their general characteristics, content, and the objectives of the exercises and comparative explanations have been provided. In this research, H. Herz's New and Complete Piano-Forte School, M. Long's Le Piano de Marguerite Long, J. Pischna's 60 Progressive Exercises, B. Wolff's The Little Pischna methods were studied by the researcher. It was preferred for the that reason. The fact that the exercises have been applied and the areas where they are beneficial have been experienced supports this choice. It is aimed to contribute to the selected methods being known and more studied resources among the exercise methods used in piano education. The research is a descriptive research using qualitative research methods. In the research, alongside the examination of exercise methods, an assessment has been made to identify the attainable benefits for technical development in piano playing. Additionally, the exercises found within these methods have been elucidated and explained. It is aimed to explain the benefits of the studies and exercises in the selected exercise methods on technical skills in piano performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2023.100en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHerzen_US
dc.subjectLongen_US
dc.subjectPischnaen_US
dc.subjectWolffen_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectPiyano Tekniğien_US
dc.subjectEgzersizen_US
dc.subjectPianoen_US
dc.subjectPiano Techniqueen_US
dc.subjectExerciseen_US
dc.titleHerz, Long, Pischna ve Wolff piyano egzersiz metotlarının karşılaştırmalı içerik analizien_US
dc.title.alternativeA comparative content analysis of Herz, Long, Pischna and Wolff piano exercise methodsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-7674-1265en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage32en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster