Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDaşkın, Yusuf
dc.contributor.authorÇöl, Cenk
dc.date.accessioned2024-08-23T11:30:02Z
dc.date.available2024-08-23T11:30:02Z
dc.date.issued16.07.2024en_US
dc.identifier.citationDaşkın, Y., & Çöl, C. (2024). ERCÜMENT BATANAY’IN TANBÛR TAKSİMİ ÜZERİNE İNCELEME: SÛZ-İ DİLÂRÂ MAKAMI ÖRNEĞİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 10(20), 171-191.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/86193/1488592
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11487
dc.description.abstractErcüment Batanay’ın Klasik Türk müziği geleneğinde kendine özgü icrâsı, teknik ve tavır özellikleriyle tanbûr icrâsında, kendinden sonraki tanbûrileri etkileyerek bir ekol haline geldiği düşünülmektedir. Klasik Türk müziğinde önemli bir yeri olan taksim, icrâcının makam kullanımı ve icrâ tekniklerini ön plana çıkaran çalgısal bir türdür. Bu bağlamda Batanay’ın Yenikapı Müzik albümünde yer alan “Sûz-i Dilârâ” tanbûr taksimi örnek olarak seçilmiş, notaya alınarak makam ve icrâ teknikleri açısından incelenmiştir. Teknik analizde; Batanay'ın tanbûr icrâsında kullandığı süsleme elemanları ve ifade unsurları detaylı bir şekilde ele alınarak örnekler ile sunulmuştur. Makamsal analiz de ise seyir, geçki, çeşni ve perde kullanımı gibi özellikler açıklanmıştır. Tarama modelini temel alan, müzikal analiz ve nitel yöntemleri içeren betimsel bir araştırma olan bu çalışmada makam ve icrâ analizi sonucu elde edilen bulgulara dayanarak sonuç sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIt is thought that Ercüment Batanay has become a school in the Turkish classical music tradition, influencing the tanbûr performers after him, with his unique performance, technique and attitude characteristics. Improvisation, which has an important place in Turkish classical music, is an instrumental genre that highlights the performer's use of mode and performance techniques. In this context, the tanbûr improvisation of "Sûz-i Dilârâ" from Batanay's Yeni Kapı Muzik album has been selected as an example, notated and examined in terms of mode and performance techniques. In the technical analysis, the decorative elements and expression elements used by Batanay in tanbûr performance are discussed in detail and presented with examples. In modal analysis, features such as progression, tempo, flavor and tone use are explained. In this study, which is based on the survey model and is a descriptive research including musical analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2024.107en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErcüment Batanayen_US
dc.subjectTanbûren_US
dc.subjectTaksimen_US
dc.subjectErcüment Batanayen_US
dc.subjectTanbûren_US
dc.subjectImprovisationen_US
dc.titleErcüment Batanay’ın tanbûr taksimi üzerine inceleme: Sûz-i Dilârâ makamı örneğien_US
dc.title.alternativeAnalysis on Ercüment Batanay's tanbûr taksim: the example of Sûzi Dilârâ maqamen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0009-0000-1977-2738en_US
dc.authorid0000-0002-6287-8199en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage191en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÇöl, Cenk


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster