Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTutuş, Yavuz
dc.date.accessioned2024-08-23T11:41:40Z
dc.date.available2024-08-23T11:41:40Z
dc.date.issued16.07.2024en_US
dc.identifier.citationTutuş, Y. (2024). TÜRK MÛSIKÎSİNDE TRANSPOZE UYGULAMALARI SÜPÜRDE AKORT KÜRDÎLÎHİCAZKÂR MAKAMI KEMAN ÖRNEKLEMİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 10(20), 192-208.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/86193/1489916
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11488
dc.description.abstractTürk mûsıkîsi içerisinde birçok çalgısal ve sözel formları barındıran makamsal bir müziktir. Çalgısal formlarda yapılan uygulamalarda eserin icra edileceği ton, teknik ve estetik açıdan belirlenirken sözel formlarda yapılan uygulamalarda tonun belirlenmesi sözel formu seslendirecek kişinin ses özelliklerine göre belirlenmektedir. Bu yüzden Türk mûsıkîsi uygulamalarında transpoze ile sıklıkla karşılaşılır. Korolarda genelde dört ses diye tabir edilen Kız akordun tercih edildiği gözlemlenirken solo uygulamalarda Bolahenk (yerinden) akord, Süpürde akord (bir ses), Müstahsen akord (bir buçuk ses), Mansur (beş ses) akordlarının kullanıldığı görülmektedir. Bu araştırmada bu uygulamalardan bir tanesi olan Süpürde akord incelenmiştir. Makam olarak Kürdîlihicazkâr çalgı ise keman seçilmiştir. Keman ile Kürdîlihicazkâr makamı uygulamalarında karşılaşılan güçlükler incelenmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractTurkish music is a thematic genre that includes many instrumental and vocal forms. While the tone in which the work will be performed is determined technically and aesthetically in instrumental forms, the tone is decided based on the vocal characteristics of the performer in vocal forms. For this reason, transposition is frequently employed in Turkish music practices. While ‘Kız’ tuning, generally referred to as four voices, is observed in group practices, the Süpürde chord (one voice), Müstahsen chord (one and a half voices), and Mansur (five voices) tunings are used in solo applications. This research examines the Süpürde chord, one of these tunings. Kürdilihicazkar was chosen as the maqam, and the violin was selected as the instrument. The difficulties encountered in practicing the Kürdilihicazkar maqam with the violin were examined, and solution suggestions were presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.36442/AMADER.2024.108en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk Müziğien_US
dc.subjectKemanen_US
dc.subjectTranspozeen_US
dc.subjectTurkish Musicen_US
dc.subjectViolinen_US
dc.subjectTransposeen_US
dc.titleTürk mûsıkîsinde transpoze uygulamaları süpürde akort Kürdîlîhicazkâr makamı keman örneklemien_US
dc.title.alternativeTranspoze applications in Turkish music in the maqam of Kürdîlihicazkâr with violin samples in süpürde chorden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”en_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0009-0009-5298-0286en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.startpage192en_US
dc.identifier.endpage208en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTutuş, Yavuz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster