Etkileyici pazarlamanın kozmetik markalarına yönelik marka sadakati üzerindeki etkisi: Y ve Z kuşağı karşılaştırması
Özet
Günümüzde çağında internet, bireylerin birbirleriyle bağlantı kurduğu sosyal medya platformlarını ürün farkındalığına yönelik pazarlama stratejilerine bağlayan bir rol almıştır. Bilgi ve İletişim Teknolojileri olanakları aslında dijital platformda ürün satın alma konusundaki bakış açısını önemli ölçüde değiştirdi. Son yıllarda özellikle etkileyici kişiler, tüketicileri satın almak istedikleri ürünler hakkında daha bilgili hale getirmesi ve ürünün orijinalliği konusundaki bakış açılarını oldukça değiştirdi. Özellikle kozmetik endüstrisinde etkileyici kişi pazarlamanın kullanımı Y ve Z kuşağı ile karşılaştırıldığında geleneksel pazarlamayı deneyimlemiş kuşaklarla karşılaştırıldığında genç kuşaklar üzerinde daha yüksek bir etkiye sahip olma eğilimindendir. Önceki çalışmalara göre, etkileyici kişilerin, genç kadın tüketiciler için onay bulmaları ve onları kendi zevklerine göre özelliklerine uygun belirli kozmetik ürünleri satın almaları konusunda etkilemektedir. Bu sayede kadın tüketicilerin o markaya sadakatinin artmasını sağlamaktadır. In today's age, the internet has taken a role in connecting social media platforms where individuals connect with each other to marketing strategies for product awareness. Information and Communication Technologies opportunities have actually significantly changed the perspective on purchasing products on the digital platform. In recent years, influencers in particular have changed consumers' perspectives on the authenticity of the product, making them more knowledgeable about the products they want to buy. The use of influencer marketing, particularly in the cosmetics industry, tends to have a higher impact on younger generations compared to generations Y and Z, as well as generations that have experienced traditional marketing. According to previous studies, influencers find approval for young female consumers and influence them to purchase certain cosmetic products that suit their taste and characteristics. In this way, it increases the loyalty of female consumers to that brand.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12641Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2074]



















