Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzmen, Alparslan
dc.contributor.authorÇorbacıoğlu, Rabia
dc.date.accessioned2025-03-03T05:46:27Z
dc.date.available2025-03-03T05:46:27Z
dc.date.issued13.10.2023en_US
dc.date.submitted2023-10-13
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12641
dc.description.abstractGünümüzde çağında internet, bireylerin birbirleriyle bağlantı kurduğu sosyal medya platformlarını ürün farkındalığına yönelik pazarlama stratejilerine bağlayan bir rol almıştır. Bilgi ve İletişim Teknolojileri olanakları aslında dijital platformda ürün satın alma konusundaki bakış açısını önemli ölçüde değiştirdi. Son yıllarda özellikle etkileyici kişiler, tüketicileri satın almak istedikleri ürünler hakkında daha bilgili hale getirmesi ve ürünün orijinalliği konusundaki bakış açılarını oldukça değiştirdi. Özellikle kozmetik endüstrisinde etkileyici kişi pazarlamanın kullanımı Y ve Z kuşağı ile karşılaştırıldığında geleneksel pazarlamayı deneyimlemiş kuşaklarla karşılaştırıldığında genç kuşaklar üzerinde daha yüksek bir etkiye sahip olma eğilimindendir. Önceki çalışmalara göre, etkileyici kişilerin, genç kadın tüketiciler için onay bulmaları ve onları kendi zevklerine göre özelliklerine uygun belirli kozmetik ürünleri satın almaları konusunda etkilemektedir. Bu sayede kadın tüketicilerin o markaya sadakatinin artmasını sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractIn today's age, the internet has taken a role in connecting social media platforms where individuals connect with each other to marketing strategies for product awareness. Information and Communication Technologies opportunities have actually significantly changed the perspective on purchasing products on the digital platform. In recent years, influencers in particular have changed consumers' perspectives on the authenticity of the product, making them more knowledgeable about the products they want to buy. The use of influencer marketing, particularly in the cosmetics industry, tends to have a higher impact on younger generations compared to generations Y and Z, as well as generations that have experienced traditional marketing. According to previous studies, influencers find approval for young female consumers and influence them to purchase certain cosmetic products that suit their taste and characteristics. In this way, it increases the loyalty of female consumers to that brand.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka Sadakatien_US
dc.subjectEtkileyici Kişien_US
dc.subjectMarka Tutumuen_US
dc.subjectMarka Bağıen_US
dc.subjectBranda Loyaltyen_US
dc.subjectInfluenceren_US
dc.subjectBrand Attitudeen_US
dc.subjectBrand Engagementen_US
dc.titleEtkileyici pazarlamanın kozmetik markalarına yönelik marka sadakati üzerindeki etkisi: Y ve Z kuşağı karşılaştırmasıen_US
dc.title.alternativeThe impact of influencer marketing on brand loyalty towards cosmetics brands: Comparison of generation Z and millennialen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇorbacıoğlu, Rabia


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster