Yeni bir reklam türü olarak femvertising: Femvertising reklamların göstergebilimsel analizi
Özet
Femvertising reklamlar, giderek daha fazla tüketicinin dikkatini çekmekte ve hem pazarlamacıların hem de kadınların ilgisini kazanmaktadır. Bu reklamların izlenmesi arttıkça markalar da tüketicilerin bu ilgisine kayıtsız kalmamaktadır. Markalar için bu tür reklamlar, tüketici imajını zenginleştirip kişiselleştirmek ve etkileşimi artırmak için büyük bir fırsat yaratmaktadır. Femvertising reklamlar aynı zamanda eşitlik savunucusudur ve yalnızca markaların iyi satış yapmalarına değil aynı zamanda pazarlamada onların güçlenmelerini sağlayacak toplumsal sorumluluklar almalarına da öncülük eder. Ancak Femvertising üzerine yapılan araştırmalar yeterli değildir. Bu çalışma kadını güçlendiren toplumsal cinsiyet stereotipik reklamların cinsiyet tasvirine yönelik tutumlarının etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada 10 farklı markanın Femvertising reklamları, göstergebilimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Femvertising advertisements are becoming increasingly noticeable to customers, as well as to marketers and women. Because of the increase in the number of individuals seeing these ads, brands are receptive to this consumer interest. In other words, Femvertising advertisements provide an excellent opportunity for brands to enrich and customize their customer images while increasing contact with them. This sort of advertising also promotes equality and leads brands to take social responsibility empowering them in marketing and sales. Despite this, research on the subject is highly scarce. This study aims to investigate the impact of attitudes regarding gender representation in genderstereotypical commercials that empower women by analyzing Femvertising advertisements of 10 different brands with the semiotic analysis method.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/12827Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [2013]