Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaman, Fikret
dc.contributor.authorElverir, Selin
dc.date.accessioned2025-03-19T06:22:40Z
dc.date.available2025-03-19T06:22:40Z
dc.date.issued05.08.2024en_US
dc.date.submitted2024-08-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/12827
dc.description.abstractFemvertising reklamlar, giderek daha fazla tüketicinin dikkatini çekmekte ve hem pazarlamacıların hem de kadınların ilgisini kazanmaktadır. Bu reklamların izlenmesi arttıkça markalar da tüketicilerin bu ilgisine kayıtsız kalmamaktadır. Markalar için bu tür reklamlar, tüketici imajını zenginleştirip kişiselleştirmek ve etkileşimi artırmak için büyük bir fırsat yaratmaktadır. Femvertising reklamlar aynı zamanda eşitlik savunucusudur ve yalnızca markaların iyi satış yapmalarına değil aynı zamanda pazarlamada onların güçlenmelerini sağlayacak toplumsal sorumluluklar almalarına da öncülük eder. Ancak Femvertising üzerine yapılan araştırmalar yeterli değildir. Bu çalışma kadını güçlendiren toplumsal cinsiyet stereotipik reklamların cinsiyet tasvirine yönelik tutumlarının etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada 10 farklı markanın Femvertising reklamları, göstergebilimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractFemvertising advertisements are becoming increasingly noticeable to customers, as well as to marketers and women. Because of the increase in the number of individuals seeing these ads, brands are receptive to this consumer interest. In other words, Femvertising advertisements provide an excellent opportunity for brands to enrich and customize their customer images while increasing contact with them. This sort of advertising also promotes equality and leads brands to take social responsibility empowering them in marketing and sales. Despite this, research on the subject is highly scarce. This study aims to investigate the impact of attitudes regarding gender representation in genderstereotypical commercials that empower women by analyzing Femvertising advertisements of 10 different brands with the semiotic analysis method.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFemvertising Reklamlarıen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectTüketici İmajıen_US
dc.subjectKadınen_US
dc.subjectFemvertising Advertisementsen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectConsumer İmageen_US
dc.subjectWomenen_US
dc.titleYeni bir reklam türü olarak femvertising: Femvertising reklamların göstergebilimsel analizien_US
dc.title.alternativeFemvertising as a novel form of advertising: A semiotic analysis of femvertising adsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Finansman Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorElverir, Selin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster