Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışına Dayalı Sosyal Raporlamanın İşletme Performansı Üzerine Etkisi: Türkiye Uygulaması
Künye
Kaynar Burcu 'Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışına Dayalı Sosyal Raporlamanın İşletme Performansı Üzerine Etkisi: Türkiye Uygulaması’’ ‘’The Effect Of Social Reporting Based On Corporate Social Responsibility On The Firm Performance: A Study On Ise Listed Companies In Turkey’’ Afyon Kovatepe Üniversitesi Afyonkarahisar2011Özet
Sosyal raporlama kavramı, işletmelerin gerçekleştirdikleri faaliyetlerinin sonuçlarını, sadece ekonomik etkiler yönünden değil, aynı zamanda sosyal etkilerini de hesaba katarak toplumun çeşitli kesimlerine açıklamak zorunluluğundan doğmuştur. Bu çalışmanın amacı sosyal raporlama ve işletme sosyal sorumluluğu kavramını irdelemek, özellikle halka açık işletmeler açısından sosyal raporlama olgusunun hisse senedi değerleme, işletme performansı ve kârlılığı üzerindeki olumlu veya olumsuz etkilerini ortaya koymaktır.
Bu çalışmada 2004-2009 yıllarını kapsayan süreçte İMKB 100 endeksinde 4 çeyrekte de işlem gören işletmelerin verileri Gretlw32 programı ile panel veri analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, kurumsal sosyal sorumlulukla işletmelerin mali performansı arasında pozitif ve istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. The concept of social reporting, business of the results of their activities, not only in terms of economic effects, taking into account also the social impact is born from the necessity to explain the various segments of society. This study aims to social reporting and business to examine the concept of social responsibility, especially in public in terms of open-pit and social reporting stock valuation of the case is to determine operating performance and the positive or negative impact on profitability.
This study covers the years 2004-2009 were evaluated using the data of the business process in ISE 100 index traded in the 4 quarter Gretlw32 program with panel data analysis method. According to the results, in terms of positive and statistically significant relationship between corporate social responsibility and financial performance of the company have been identified.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/1705Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Meslek Liselerinde Sınıf Yönetiminde Eğitsel Sosyal Ağ Kullanımı
Karabuğa, Alaatdin (2015)İnternet, günümüz dünyasında muhtemelen temel ihtiyaçlardan biridir. İnternetle birlikte gelişen araçlardan bir tanesi ve hatta en yaygını sosyal ağlardır. Sosyal ağlar; insanların tanışmalarına, iyi vakit geçirmelerine, ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ara Disiplin Kazınımlarına İlişkin Bilgi Düzeyleri Ve Görüşleri
SAMSA Zehra (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 2004 İlköğretim programında yer alan ara disiplin kazanımlarını kullanma düzeylerini ve ne düzeyde bilgi sahibi olduklarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Türkiye'de Sosyal Ağların Kullanımına Yönelik Yazılmış Tezlerin ve Akademik Makalelerin İncelenmesi
Duman, Sibel (2019)Bilişim sistemleriyle birlikte teknolojinin hızla gelişmesi, internet çağının başlamasına ve internet kullanımın artmasına neden olmuştur. İnternet kullanımındaki artışla beraber sosyal ağlarının da giderek yaygınlaştığı ...