Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaymaz, Ali Rıza
dc.contributor.authorKaynar, Burcu
dc.date.accessioned2015-01-28T09:31:47Z
dc.date.available2015-01-28T09:31:47Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011
dc.identifier.citationKaynar Burcu 'Kurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışına Dayalı Sosyal Raporlamanın İşletme Performansı Üzerine Etkisi: Türkiye Uygulaması’’ ‘’The Effect Of Social Reporting Based On Corporate Social Responsibility On The Firm Performance: A Study On Ise Listed Companies In Turkey’’ Afyon Kovatepe Üniversitesi Afyonkarahisar2011en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/1705
dc.description.abstractSosyal raporlama kavramı, işletmelerin gerçekleştirdikleri faaliyetlerinin sonuçlarını, sadece ekonomik etkiler yönünden değil, aynı zamanda sosyal etkilerini de hesaba katarak toplumun çeşitli kesimlerine açıklamak zorunluluğundan doğmuştur. Bu çalışmanın amacı sosyal raporlama ve işletme sosyal sorumluluğu kavramını irdelemek, özellikle halka açık işletmeler açısından sosyal raporlama olgusunun hisse senedi değerleme, işletme performansı ve kârlılığı üzerindeki olumlu veya olumsuz etkilerini ortaya koymaktır. Bu çalışmada 2004-2009 yıllarını kapsayan süreçte İMKB 100 endeksinde 4 çeyrekte de işlem gören işletmelerin verileri Gretlw32 programı ile panel veri analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, kurumsal sosyal sorumlulukla işletmelerin mali performansı arasında pozitif ve istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe concept of social reporting, business of the results of their activities, not only in terms of economic effects, taking into account also the social impact is born from the necessity to explain the various segments of society. This study aims to social reporting and business to examine the concept of social responsibility, especially in public in terms of open-pit and social reporting stock valuation of the case is to determine operating performance and the positive or negative impact on profitability. This study covers the years 2004-2009 were evaluated using the data of the business process in ISE 100 index traded in the 4 quarter Gretlw32 program with panel data analysis method. According to the results, in terms of positive and statistically significant relationship between corporate social responsibility and financial performance of the company have been identified.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal sosyal sorumluluken_US
dc.subjectSosyal raporlamaen_US
dc.subjectSosyal muhasebeen_US
dc.subjectPanel veri analizien_US
dc.subjectMali performansen_US
dc.titleKurumsal Sosyal Sorumluluk Anlayışına Dayalı Sosyal Raporlamanın İşletme Performansı Üzerine Etkisi: Türkiye Uygulamasıen_US
dc.title.alternativeThe Effect Of Social Reporting Based On Corporate Social Responsibility On The Firm Performance: A Study On Ise Listed Companies In Turkeyen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilimdalıen_US
dc.authoridTR108710en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster