• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • AKÜ Yayınları
  • AKÜ Dergileri
  • Sosyal Bilimler Dergisi
  • 2001
  • Cilt 3 : Sayı 2
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • AKÜ Yayınları
  • AKÜ Dergileri
  • Sosyal Bilimler Dergisi
  • 2001
  • Cilt 3 : Sayı 2
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Computer Simulation Usages in Science and Biology Education

Thumbnail

Göster/Aç

Makale Dosyası (95.40Kb)

Tarih

2001

Yazar

Türkmen, Lütfullah

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of this study was to reveal the aspects of computerized simulations in science and biology courses mostly in primary and secondary education levels. At the beginning of newly developed computer simulations in the science education area, the results showed some positive results but in some cases the applications of some simulations gave not significant changes than conventional instructional methods. Later, with the developing of simulations in science and biology areas, some of deficiencies have been overcome especially by means of the multimedia software and Internet applications. In the result, in science and biology courses simulations help the students to conceive scientific concepts and change misconceptions, to do some of the scientific experiments almost in real taste easily, and to have more positive attitudes toward science.
 
Bu çalışma, bilgisayar ve bilgisayara bağlı teknolojileden simülasyon programlarının ilköğretim, orta öğretim (Lise döneminde) fen bilgisi ve biyoloji derslerinde değişik kullanımlarını mevcut literatür ve araştırmaları baz alarak etkinliğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bugünkü anlamda bilgisayar teknolojisinin ve donanımının (hardware) tam olarak gelişmediği ve hızlı olmadığı dönemlerde elde mevcut bazı simülasyon ve yazılımlarla (software) yapılan araştırmalarda klasik metot ile bilgisayar destekli biyoloji eğitimi arasında çok fazla anlamlı (significant) düzeyde bir farklılığa rastlanamamıştır. Fakat, daha sonraları bilgisayarların multimedya (çoklu ortam) özellikler kazanması ve etkileşimli (interactive) yazılımların ve internetin kullanımın artması sonucu istenilen sonuçlar alınmaya başlamıştır. Sonuç da, biyoloji ve fen bilgisi eğitiminde kullanılan simülasyon programlarının bazı sonuçları şöyle özetlenebilir; bir kısım deneyleri bilgisayar ortamında kolaylıkla yapılabilir hale getirmiş, anlaşılması zor olan bazı bilimsel kavramları kolaylıkla anlaşılabilir olmuştur, öğrencilerin fen bilimlerine yönelik tutumlarını pozitif olarak değiştirmiştir.
 

Kaynak

Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

3

Sayı

2

Bağlantı

http://hdl.handle.net/11630/2511

Koleksiyonlar

  • Cilt 3 : Sayı 2 [14]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@AKÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKünyeye GöreKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKünyeye GöreKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Afyon Kocatepe Üniversitesi || OAI-PMH ||

Afyon Kocatepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Afyon, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Creative Commons License
Afyon Kocatepe Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@AKÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.