Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKarakaş, Mehmet
dc.contributor.authorKocaoğlu, Fahri
dc.date.accessioned2015-03-12T09:01:38Z
dc.date.available2015-03-12T09:01:38Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010
dc.identifier.citationFahri Kocaoğlu‘’ Çocuk Ve Aile Sorunları Kapsamında, 13-18 Yaş Grubu Çocukların Bakım Modellerinin Karşılaştırılması ‘’ Comparıson The Care Models Of Chıldren Between Ages Of 13-18 In Terms Of Chıld And Famıly Problems ‘’ Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyonkarahisar 2010en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2693
dc.description.abstractHızlı kentlesme, göç ve sanayilesme ile yeni yasam biçimleri ve degerleri olusmustur. Tüm bunların bir sonucu olarak olusan; yoksulluk, issizlik, ebeveyn hastalıkları, çocuga yönelik ihmal ve istismar, aile kurumunun dagılması ve parçalanması gibi durumlara baglı olarak korunmaya muhtaç çocuk sayısı ülkemizde günden güne artmaktadır. Korunmaya muhtaç çocuklar için tüm dünyada da kabul görmüs en eski bakım modeli; ülkemizde SHÇEK tarafından yürütülen kurum bakımıdır. Yapılan pek çok arastırma, kurum bakımının çocuklar üzerinde yarattıgı olumsuz etkileri ortaya koymaktadır. Bunun bir sonucu olarak, ülkemizde de son yıllarda politika ve mevzuat degisikligine gidilerek; aile odaklı çalısmalar ile kurum bakımındaki çocukların öz aileleri yanlarında bakımlarına hız verilmistir. Bu sayede önemli bir çocuk grubu kurumdan, aileleri yanına kazandırılmıstır. Bu arastırmada, çocuk ve aile sorunları kapsamında 13-18 yas arasındaki farklı bakım modellerine sahip çocukların/gençlerin; sosyal, duygusal, davranıssal ve psikolojik özellikleri karsılastırmalı olarak analiz edilmistir. Örneklem; farklı bakım modeline sahip üç ayrı grup çocuklardan/gençlerden olusmaktadır. Örneklemden elde edilen bulguların istatistiksel analizi sonucunda; kurum bakımından aile yanında bakıma dogru çocuklarda olumlu davranıslar artarken, ruhsal sorunlarının azaldıgı, kurum bakımındakilerin sunulan hizmetler ile ortamlarından memnun oldukları, diger çocuklara göre sinirli ve kararsız bir yapıda oldukları, buna karsın gelecek endiselerinin düsük oldugu, saglıklı aile ortamındaki çocukların digerlerine göre olumlu davranıslara sahip oldugu belirlenmistir. Bu baglamda, çocukların psiko-sosyal gelisimleri için saglıklı aile ortamlarının gerekliligi, çocukların davranıs sorunlarının çözümlenmesi ve önlenmesine yönelik tedbirlerin öncelikle aileden baslayarak alınmasının gerekliligi tespit edilmistir. Ayrıca ailenin ekonomik ve sosyal problemlerinin çözümlenmesi için gerekli psiko-sosyal destegin saglanmasının önemi bu arastırmayla bir kez daha ortaya konulmustur.en_US
dc.description.abstractNew styles of living and new values have arose due to rapid urbanization, migration and industrialization. Poverty, unemployment, parental illnesses, neglect and abuse towards children, breaking and separation of families which are results of the above reasons, leaded the increase in the number of children in need of protection day by day. The oldest care model for children in need of protection is institutional care which is being carried out by SHÇEK in our country. Numerous studies showed the negative impact of institutional care on children. As a result, family focused studies and studies on children in institutions being sent back to their families for care had been accelerated by changes in the policy and statute. By this means, a considerable amount of children had been returned back to their families. In this study; under the problems of families and children, children/youngsters between the ages of 13 and 18 who experienced care models had been comparatively analyzed in terms of their social, emotional, behavioral and psychological characteristics. The sample is composed of three groups of children who experienced three different care models. As a result of analyses of findings derived from the sample; it is determined that positive behaviors increase from institutional care to family care while psychological problems decrease; the ones who are under institutional care are happy with services and environment while other children are nervous and in unsteady state but however their future anxiety is low, the ones in a healty family environment manifests positive behaviors compared to others. In this respect, it is determined that a healty family environment is needed for children’s psycho-social development and precautions towards solving and preventing behavioral problems of children should be taken starting with the families. Besides, the importance of giving psycho-social support in solving families’ economical and social problems had been confirmed with this study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectBakım Modelien_US
dc.subjectKorunmaya Muhtaçlıken_US
dc.subjectKurum Bakımıen_US
dc.subjectDavranış Sorunlarıen_US
dc.titleÇocuk Ve Aile Sorunları Kapsamında, 13-18 Yaş Grubu Çocukların Bakım Modellerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparıson The Care Models Of Chıldren Between Ages Of 13-18 In Terms Of Chıld And Famıly Problemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster