Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKarakaş, Mehmet
dc.contributor.authorKoç, Nurkan
dc.date.accessioned2015-03-12T09:34:56Z
dc.date.available2015-03-12T09:34:56Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2697
dc.description.abstractBu arastırmada, ergenlerin anne-babalarıyla iliskilerini algılamalarının cinsiyet, yas, okul, sınıf, kardes sayısı, doğum sırası, ailede yasayan kisi sayısı, ailenin yasadığı yer, anne ve babanın eğitim düzeyi ve mesleği, ailenin gelir durumuna göre farklılasıp farklılasmadığı incelenmistir. Ergenin anne-babasıyla ilgili çok yönlü iliski ve etkilesimlerinin niteliğini ve nasıl algıladığını analiz etmek için çesitli istatistik tekniklerinden faydalanılmıstır. Bu çerçevede frekans değerlerinin yanında, algılamaların bağımsız değiskenlere göre farklılasıp farklılasmadığını ölçmek için t-testi, tek yönlü varyans analizi ve x² testi kullanılmıstır. Kuramsal çerçeveyle de desteklenen arastırma bulguları, sosyodemografik verilerin, ergen-ebeveyn iliskilerinin niteliğinin ve iliskilerin ergen tarafından nasıl algılandığının analizi çerçevesinde kurgulanmıstır. Arastırmanın sonuçlarına göre, kız ergenler erkek ergenlerden anne ve babalarıyla daha iyi anlasmaktadır. Ergenin yası ilerledikçe, yani ergenliğin sonuna geldikçe anne babalarıyla daha fazla sorun yasamaktadır. 1. sınıftaki ergenler, yasa da bağlı olarak aileleriyle daha iyi anlasmaktadır. Fen ve Anadolu Lisesinde okuyan ergenlerin aileleriyle iletisimlerinin Düz ve Meslek Liselerine göre daha iyi olduğu saptanmıstır. Anne babanın eğitim düzeyleri yükseldikçe ergenlerin anne babalarıyla daha iyi anlastığı görülmektedir. Ailesi kentte yasayan ergenlerin de anne ve babalarıyla iyi anlastıkları saptanmıstır. Ailenin ekonomik düzeyinin artması, ergenin anne babasıyla olan iliskilerini olumlu algılamalarına sebep olmaktadır. Ergenlerin aileleriyle çatısma ve anlasmazlık yasamalarına rağmen birbirleriyle genel olarak iyi iliskiler içinde oldukları ve ergenin ailesi hakkında olumsuz düsüncelerinin olmadığı saptanmıstır. Sonuçta ergenin anne babalarıyla olan iliskilerini algılama biçimlerinin gelisim süreçleri üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri olduğu görülmüstür.en_US
dc.description.abstractIn this research, it has been observed if the adolescents’ relationship with their parents and how they perceive this relation differentiate or not, according to his gender, age, school, grade, number of the brothers or sisters, the birth sequence, the number of the family, the settlement place of family, the length of education, occupation, and length of income of the parents. The statistic techniques have been supplied for this research. Annova, Chisquare and t tests are used to analyze the survey. The result of the research the girl adolescences and their parents reach an agreement more easily than the boy adolescences. When the adolescences get older, they have got more problems with their parents. The adolescences in the 9th grade bound to their ages have better relationship with their parents. It’s determined the adolescences attending to Science and Anatolian high schools have got the better relationship with their parents than the adolescences attending to High schools and Vocational schools. It’s been observed that when the education level of the parents increases, the adolescences have got better relationship. The adolescences whose parents living in the city get have got better relationship than the others. It’s determined when the income of the family are getting more the relationship is getting better in the family. It’s said that they can understand each other although the adolescences have got some conflict and disagreement with the parents, and they don’t think pessimistic about their parents. As a result, it’s determined that the adolescences’ comprehension style to their parents effects them positively or not as connecting to developing period of the adolescents.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErgenen_US
dc.subjectEbeveynen_US
dc.subjectİllişkien_US
dc.subjectKuşak Çatışmasıen_US
dc.subjectErgen-Ebeveyn İlişkilerien_US
dc.titleOrta Öğretim Öğrencilerinin Ebeveynlerine Olan İlişkilere Bakışlarıen_US
dc.title.alternativeThe Opiios of the High School Studet’s Relatios with Their Paretsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster