Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Celal
dc.contributor.authorUğur, Fidan
dc.date.accessioned2015-03-13T09:31:06Z
dc.date.available2015-03-13T09:31:06Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2772
dc.description.abstractBu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin literatürde, Türkçe öğretim programlarında ve Türkçe kitaplarında yer alan kelime öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Afyonkarahisar il merkezinde 10-14 Şubat 2014 tarihleri arasında yapılan Türkçe Öğretmenleri Genişletilmiş Zümre Toplantısı’na katılan 109 Türkçe öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma için oluşturulan veri toplama aracı 45 maddeden oluşmaktadır. Bu maddelerin her biri için “bilmiyorum, biliyorum ama kullanmıyorum ve kullanıyorum” seçenekleri verilmiştir. Anketin uygulanmasından sonra elde edilen veriler; öğretmenlerin mesleki kıdemi, plan yapma alışkanlığı, mezun oldukları okul türü, kullandıkları kitapların yayınevi, ders verdikleri sınıf/sınıflar değişkenlerine göre betimsel istatistik yapılarak yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin bütün değişkenler açısından yöntem/teknikleri bilme ve kullanma düzeyleri, yöntem/tekniklerin, programlar ya da kitaplarda yer alma durumuna göre değişmektedir. Öğretmenler, çoğunlukla programlar ve kitaplarda yer verilen yöntem/teknikleri bilmekte ve kullanmaktadır. Uygulama açısından zaman ve emek gerektiren bazı yöntem/teknikler, bazı öğretmenler tarafından bilindiği hâlde kullanılmamaktadır. Ayrıca kelime öğretiminde yöntem/tekniklerin yaygın olarak kullanılıp kullanılmadığı öğretmenlerin tercihlerine etki ediyor olabilir.en_US
dc.description.abstractThis study was performed with the aim of determine the Turkish teachers’ usage levels of methods and techniques that takes place in literature, in Turkish teaching programmes and in Turkish books. The research was performed upon 109 Turkish teachers, participating the Turkish Teachers Elaborated Coterie Meeting on February 10-14 2014, in Afyonkarahisar. Data collection tool, which created for research, consist of 45 items. For each item, “I don’t know, I know but I don’t use and I use” options were given. After applied the data collection tool, obtained datas were analyzed these variables: Teachers’ professional seniority, scheming habits, type of alma mater, publishing house of using books, teaching grades. Obtained datas were performed descriptive statics, frequency and percentage values were calculated. According to the obtained findings, teachers’ knowing and using levels of methods/techniques in terms of all the variables depend on method/ techniques’ partaking in books or programme. Teachers mostly know and use method/techniques in programs and books. Methods/techniques, requiring more time and effort, are omitted even though some teachers know. Besides, method/techniques’ mostly whether used at vocabulary instruction may influence teachers’ preferences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe öğretmenlerien_US
dc.subjectKelimeen_US
dc.subjectKelime Öğretimien_US
dc.titleTürkçe Öğretmenlerinin Kelime Öğretim Yöntem ve Tekniklerini Kullanma Düzeyleri Üzerine Bir Araştirma (Afyonkarahisar İli Örneği)en_US
dc.title.alternativeA Research on Usage Levels of Vocabulary Instruction Methods and Techniques by Turkish Teachers (The Sample of Afyonkarahisar )en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.authoridTR108816en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster