İlköğretim Kademesindeki Öğrenci Velilerinin Okuldan Beklentileri İle İlgili Görüşleri
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim kademesindeki velilerin okuldan beklentilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın evrenini Uşak ili ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin velileridir. Araştırmanın örneklemini 14 ilköğretim okulundan 402 veli oluşturmaktadır.
Velilerin okulla ilgili görüşleri ve beklentileri konusunda anket hazırlanmış ve sonuçları değerlendirilmiştir. Bu sorular; okul idaresinin velilere karşı tutumu nasıldır, velilerin bu konudaki görüşleri nelerdir, öğretmenlerin velilere karşı tavırları nasıldır, okulun fiziki yeterliği uygun mudur, okulun üstün yetenekli öğrencileri yönlendirmedeki durumu nasıldır, okullara yapılan bağışlar gerekli midir, başarı ölçmede test uygulamanın gerekliliği var mıdır, okulda rehberlik uygulanması yeterli midir, bir veli okula gittiğinde rahat iletişim kurabiliyor mu gibi sorular hazırlanmıştır.
Yapılan değerlendirmelere göre velilerin okuldan beklentilerinin olumlu düzeyde olduğu görülmüştür. The purpose of this study is to descover expectations and perceptions of parents. Population of the study consrats of the all elementer school parents in Uşak province of Turkey. The sample of the study consists of 402 parents from 14 elemantery school.
Pereeptions and expectations of parents were examined in the light of responses given to a survey developed by the researcher. Survey questions covered topics related to school administretors’ attitudes toword parents, teachers’ attitudes toword parents, conditions of the building and facilities, gifted and talented program, councelig program, fund raising, testing, and school-parents communication.
Result show that parents have a positive pereeption on most of the issues.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]