İlköğretim 3. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Uşak/Merkez Örneği)
Abstract
Bu çalışmada, Uşak ili merkezinde bulunan dokuz ilköğretim okulunun
(Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu, Mehmet Sadık Boz İlköğretim Okulu, Milli
Egemenlik İlköğretim Okulu, Eşe ve Halil Erdoğdu İlköğretim Okulu, Hasan Hilmi
İlköğretim Okulu, Bir Eylül İlköğretim Okulu) 3. sınıfında okuyan 90 öğrencinin tamamının
yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmiştir.
Adı geçen okullardaki 3. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime
servetlerini belirleyebilmek için, öğrencilere üç türde (anı, otobiyografi, serbest konulu) yazılı
anlatım yaptırılmış ve alınan 270 adet yazılı doküman bilgisayar ortamına aktarılarak
öğrencilerin kullandıkları kelimeler değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucunda, toplam
22010 kelimelik havuzun oluştuğu ve 1966 çeşit kelime kullanıldığı tespit edilmiş ve en çok
kelimenin serbest konulu türde, en az kelimenin ise otobiyografi türünde kullanıldığı
görülmüştür. Bunun yanında, yazılı anlatımda kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha fazla
kelime kullandıkları belirlenmiştir.
Çalışmada ayrıca, türlere ve cinsiyetlere göre kelime listeleri oluşturulmuş, bu listelerde
geçen kelimelerle daha önce bu alanda yapılmış diğer çalışmaların listelerindeki kelimeler
karşılaştırılarak ortak kelimelerden oluşan listeler hazırlanmıştır The aim of this study is the identification of active vocabulary on written expression of 90 3.
grade primary school students in Uşak (Mehmet Akif Ersoy Primary School, Mehmet Sadık Boz
Primary School, Milli Egemenlik Primary School, Eşe ve Halil Erdoğdu Primary School, Hasan Hilmi
Primary School, Bir Eylül Primary School )
In order to indentify the active vocabulary of the 90 3. grade students in the mentioned
schools, students were wanted to Express themselves in three branches of writting. (memory,
autobigoyraphy, free topic) and 270 obtained subjects of 90 students were computed. According to this
evaluation, it has been found out that students used 22010 words in total 1966 of which are different.
In this study, it can be seen that free topic writting is the branche that students used the vocabulary the
most and autobiography is the branche that student used the words the least. Furthermore, it has also
been found out that girls used more words in writting than the boys.
In the end of our study, vocabulary lists were formed according to the branches of writting and
sexuality of the students. Words in these lists were compored to similer studies.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]