• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tezler
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tezler
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Restoran İşletmelerinde Siparişlerin Elektronik Ortamda Alınmasının İşletme Performansı Üzerine Etkileri ve Afyonkarahisar Özdilek A.Ş.’De Bir Uygulama

Thumbnail

Göster/Aç

Tez Dosyası (1.379Mb)

Tarih

2006

Yazar

Öztürk, Ayhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Çalışmada restoran işletmelerinde müşteri siparişlerinin elektronik ortamda alınmasının, işletme performansı üzerine etkileri incelenmiştir. Birinci bölümde yiyecek-içecek sektörünün tarihsel gelişimi ve sınıflandırılması, restoran işletmelerinin bu sektördeki yeri ve örgütsel yapılanmaları hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde sipariş alma ve gelir kontrol yöntemleri ile işletmelerde bilgi yönetim sistemi kavramları incelenmiştir. Üçüncü bölümde işletmelerde performans kavramı ve performansı kriterleri incelenmiştir. Son olarak Afyonkarahisar Özdilek Alışveriş Merkezi Restoran İşletmesinde kullanılan elektronik sipariş alma sistemi, işletmenin performansına etkileri açısından çok boyutlu olarak incelenmiştir. İnceleme sonucunda elektronik sipariş alma sisteminin restoran yönetimine, işletmenin diğer birimlerine, çalışanlar ve müşterilerin memnuniyetine, finansal performansa, sürecin hızlanmasına, kontrol ve denetlemenin etkinliğine ve maliyet avantajı sağlanmasına olumlu katkılar sağladığı tespit edilmiştir.
 
This thesis aims to study the impact of taking orders electronically on the performance of restaurant management. The first chapter discusses the historical development and classification of the beverage sector, the position of restaurant operations within the sector and their organisational structure. The second chapter of the thesis studies the taking of orders and revenue control methods and the concept of information administration systems in relation to operations. The third section considers the concept of performance and the criteria of performance on the operation. Finally, the electronic order taking system in the restaurant at the Afyonkarahisar Ozdilek Shopping Mall has been studied in a multi-dimensional manner in respect to its impact on the performance of operations. The results of study indicate that taking orders via an electronic system has made a positive contribution to the other units of the department, employees, customer satisfaction, and financial performance, resulted in a speeding up of the process, improved effectiveness of monitoring and control and proved advantages in regards to expenditure.
 

Bağlantı

http://hdl.handle.net/11630/2831

Koleksiyonlar

  • Yüksek Lisans Tezleri [1231]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@AKÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKünyeye GöreKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKünyeye GöreKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Afyon Kocatepe Üniversitesi || OAI-PMH ||

Afyon Kocatepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Afyon, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Creative Commons License
Afyon Kocatepe Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@AKÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.