Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHaksever, Halil
dc.contributor.authorÇabaz, Yüksel
dc.date.accessioned2015-03-16T11:37:33Z
dc.date.available2015-03-16T11:37:33Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2845
dc.description.abstractDanışman: Yard. Doç. Dr. H. İbrahim HAKSEVER Bu çalışmada, Kırklareli il merkezinde bulunan dokuz ilköğretim okulunun 5. sınıfında okuyan 90 öğrencinin yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmiştir. Çalışmada Kırklareli merkezde bulunan 5. sınıflardan random (rastgele) yöntemiyle seçilen 90 öğrenciye üç farklı (Anı, serbest konu ve otobiyografi) anlatım türünde toplam 270 adet kompozisyon yazdırılmıştır. Yazılı verilerde geçen kelimeler, öğrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerine, cinsiyete ve üç farklı anlatım türüne göre incelenmiştir. Çalışmamızda, 270 adet yazılı kompozisyonda toplam 29.677 kelime tespit edilmiştir. Bu kelimelerden 2540’ının çeşit kelime olduğu belirlenmiştir. Sosyo¬ekonomik seviyeleri orta olan öğrenciler, toplam kelime sayısı ve toplam kelime çeşidi açısından daha başarılı olmuştur. Cinsiyet açısından erkek öğrencilerin hem toplam kelimede, hem de çeşit kelime sayısı açısından daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Üç farklı türde (anı, serbest konu ve otobiyografi) yazdırılan kompozisyonlarda kullanılan toplam kelime ve çeşit sayısının en fazla otobiyografi türünde; en az ise serbest yazı türünde olduğu görülmüştüren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKelimeen_US
dc.subjectKelime Servetien_US
dc.subjectKelime Hazinesien_US
dc.subjectYazılı Anlatımen_US
dc.subjectTürkçe Eğitimien_US
dc.titleİlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Kırklareli/Merkez Örneği)en_US
dc.title.alternativeA Survey That Depends on Proving of Active Vocabulary Treasure at the Written Explainings of the Fifth Class Students in Primary in Primary Schools / A Pattern of the Centrum of Kirklarelien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster