Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemir, Celal
dc.contributor.authorNalcı, Handan Burak
dc.date.accessioned2015-03-16T13:16:05Z
dc.date.available2015-03-16T13:16:05Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2864
dc.description.abstractBu arastırma Usak il merkezindeki 8. sınıf ögrencilerinin yazılı anlatımda deyimleri kullanma becerilerini incelemek amacıyla yapılmıstır. Bu arastırmada 8. sınıf ögrencilerinin deyimleri kullanma becerileri; sosyo-ekonomik düzeyin, ailelerin ögrenim durumunun, ögrencilerin okudukları edebi türlerin, masal ile olan baglarının, gazete okuma alıskanlıklarının, kitap okumaya iliskin görüslerinin etkileri açısından incelenmistir. Arastırmanın örneklemini Alt sosyo-ekonomik düzeyden, Orta sosyo-ekonomik düzeyden, Üst sosyo-ekonomik düzeyden, 200'er ögrenci olmak üzere üç farklı sosyoekonomik düzeyden 600 ögrenci olarak belirledik. Ögrencilerin yazılı anlatımda deyimleri kullanma becerilerini ve bunu etkileyen faktörleri incelemek amacıyla 31 soruluk bir anket hazırlayarak bunu ögrencilere bizzat kendimiz uyguladık. Anketin 31 sorusu paralelinde birer kompozisyon yazmalarını isteyerek, kullanılan deyim sayısını bu kompozisyonlardan tespit ettik. Ögrencilerin deyim kullanımlarına iliskin verilerin yüzde ve frekans degerlerini tablolar hâlinde verdik ve yorumladık. Ögrencilerin deyim kullanımlarında farklılık olusturabilecek iki degiskenin test edilmesinde “bagımsız gruplar için t-testi”, ikiden fazla degiskenin test edilmesinde ise “Tek Yönlü Varyans Analizi” (One Way Anova) ni kullandık. Gruplar arasında fark bulunması durumunda ise gruplar arası farkın kaynagını “Tukey” teknigi ile test ettik. Parametrik testlerin kullanımının mümkün olmadıgı durumlarda Tek Yönlü Varyans Analizinin (ANOVA) yerine de Kruskall-Wallis testlerini kullandık ve elde edilen bulguları tablolar hâlinde verdik ve yorumladık. Arastırmanın sonunda ise sonuçlara baglı olarak anne-babalara, ögretmenlere, programa ve yayın evlerine yönelik önerilerde bulunduk.en_US
dc.description.abstractThis research is planned in order to examine the 8th classes’ students’ abilities of using the idioms in their written expressions in the centre of Usak. In this research 8th class’ students’ ability of using idioms are examined from the view point of the affects of their socioeconomic levels, education levels of their families, literary types read by the students, their connection with fairy tales , their habits of reading daily newspapers and their opinions about reading books. We determined the samples of this research as 200 students from each of the three socioeconomic levels as low, middle and high and 600 students from both of them. In order to investigate the 8th class’ students’ abilities of using idioms and the factors those influence their abilities, we have prepared a survey which has 31 questions in it and applied them by ourselves. Immediately afterwards this survey we required students to write a composition and determined the number of idioms used from this compositions. Percentages and frequency values related to data of students’ idiom usages are given and explained. In order to test two variables those could create difference at the idiom usage of students we used “T-test for independent groups” and “One Way Anova” to test more than two variables. When there is difference between the groups, we tested the source of the difference between groups with “Tukey” technique. At the situations those usage of iv parametric tests are impossible, we used Kruskall-Wallis tests instead of “One Way Anova” and we gave the obtained findings as tables and explained them. At the end, due to the results of the research we made recommendations to the parents, teachers, programmes, program developers and publishers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnketen_US
dc.subjectAnovaen_US
dc.subjectKullanma Becerilerien_US
dc.titleUşak İl Merkezindeki 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Deyimleri Kullanma Becerisien_US
dc.title.alternativeThe 8th Classes’ Students’ Abilities of Using the Idioms in Their Written Expressions in the Centre of Usaken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster