İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki
Abstract
Bu araştırmada, İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiş, öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin öğrenme stillerinin; cinsiyet, öğrenim görülen okul yeri, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, ailelerin sosyo-ekonomik düzeyleri ve en çok sevilen ders değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Tarama modelinde olan çalışma, Ağrı Patnos ilçesinde 2009-2010 Eğitim Öğretim yılında MEB’e bağlı İlköğretim okullarında öğrenim görmekte olan 370 beşinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Kolb Öğrenme Stili Envanteri ve 2009-2010 eğitim öğretim yılı 1. dönem sonu Sosyal Bilgiler karne notları kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiksel metotları (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma), anova ve ki-kare hipotez testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:
• Öğrencilerin %47,8’i I.Tip (değiştiren), %23’ü II. Tip (özümseyen), %13,8’i III. Tip (ayrıştıran), %15,4’ü IV. Tip (yerleştiren) öğrenme stilindedirler.
• Öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ortalamalar arasındaki farka göre, III. Tip (ayrıştıran) öğrenme stiline sahip öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarı notu ortalaması, I.Tip (değiştiren) öğrenme stiline sahip öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarı notu ortalamasından yüksektir.
• Öğrencilerin öğrenme stilleri ile cinsiyet, en çok sevilen ders (sayısal dersler- diğer dersler, beceri dersleri-kültür dersleri), anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, aylık aile gelir düzeyi ve okul yerleri (ilçe merkezi-köy) değişkenleri arasındaki ilişki, istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]