• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tezler
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tezler
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Birleştirilmiş Sınıflarda Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Thumbnail

View/Open

Tez Dosyası (1.705Mb)

Date

2011

Author

Yılmaz, Mehmet

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırma 2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2009-2010 eğitim öğretim yılında, Afyonkarahisar Merkez ve ilçelerinde görev yapan 32 birleştirilmiş sınıf öğretmeninin görüşlerinden elde edilmiştir. Sosyal Bilgiler dersini birleştirilmiş sınıflarda okutan öğretmenlerin; program hakkındaki görüşleri, programdan beklentileri, dersin işlenişi esnasında karşılaştıkları güçlükler görüşme yöntemi kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Görüşmelerde, uzman görüşleri alınmış ve araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış olarak hazırlanan “Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonunda ortaya çıkan veriler nitel araştırma yöntemlerine uygun şekilde analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin 2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programını; öğrenciyi merkeze alan, günün şartlarına göre olumlu bir program olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Ancak müstakil sınıflarda uygulanan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının, farklı koşullardaki birleştirilmiş sınıflarda uygulanmasında; kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme değerlendirme boyutlarında bazı sıkıntılarla karşılaşıldığı görülmüştür. Aynı zaman da Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı hakkında birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda, programda yapılabilecek değişikliklere yönelik önerilerde bulunulmuştur

URI

http://hdl.handle.net/11630/3162

Collections

  • Yüksek Lisans Tezleri [1231]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@AKÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeCitationInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeCitationInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Afyon Kocatepe University || OAI-PMH ||

Afyon Kocatepe University Library, Afyon, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
Afyon Kocatepe University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@AKÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.