Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHalat, Erdoğan
dc.contributor.authorSelamet, Cumhur Sancaktar
dc.date.accessioned2015-03-23T15:17:12Z
dc.date.available2015-03-23T15:17:12Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3215
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin sıklık tablosu ve grafik (çizgi ve sütun) okuma ve yorumlama başarı düzeylerinin incelenmesidir. Bu araştırma Afyonkarahisar il örnekleminde yapılmış olup, araştırmaya 181’i kız ve 181’i erkek olmak üzere toplamda 362 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu analizlerin sonunda çizgi grafiği ile ilgili olan çoktan seçmeli testin güvenirlik katsayısı 0,72 olarak, sütun grafiği ile ilgili olan testin güvenirlik katsayısı 0, 80 olarak hesaplanmıştır. Veriler Friedman testi, Kruskal-Wallis testi ve Mann¬Whitney U testleri kullanılarak analiz edilmişlerdir. Bu çalışmanın sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin en fazla çizgi grafiğinde başarılı oldukları daha sonra sütun grafiği ve sıklık tablosu okuma ve yorumlamada başarılı oldukları bulunmuştur. Ayrıca, cinsiyet değişkeninin önemli bir faktör olduğu ve kız öğrencilerin çizgi grafiği ile ilgili sorulan soruları çözmede erkeklere göre daha başarılı oldukları sonucuna varılmıştır. Benzer şekilde, öğrenci ders ilgisi değişkenin de önemli bir faktör olduğu görüşmüştür. Tablo ve grafik okuma ve yorumlamada matematik dersine ilgisi olan öğrenciler, matematik dersine ilgisi olamayan öğrencilere göre daha başarılı oldukları ortaya çıkmıştıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşinci Sınıfen_US
dc.subjectSıklık Tablosuen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectMatematik İlgisien_US
dc.subjectGrafik Okuma ve Yorumlamaen_US
dc.titleBeşinci Sınıf Öğrencilerinin Tablo ve Grafik Okuma ve Yorumlama Başarı Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Examination Of Reading and Interpretation AchievementLevels of 5th Grade Students About Frequency Table and Graphsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster