Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAcun, İsmail
dc.contributor.authorKamber, Tuğba
dc.date.accessioned2015-03-26T09:32:38Z
dc.date.available2015-03-26T09:32:38Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3366
dc.description.abstractBu araştırmada Yeni Sosyal Bilgiler programı ve eğer başarıyla uygulanabiliyorsa etkinliklerin programın amaçlara ulaşmadaki başarısının öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. 2004-2005 öğretim yılından itibaren geçilen yapılandırmacı uygulama Sosyal Bilgiler dersiyle, öğrencilerin yaşamış oldukları yakın çevreden hareketle fiziksel ve kültürel dünyayı daha iyi anlayıp etkin bireyler olarak topluma katılımlarında gerekli bilgi, beceri, değer ve tutumları kazandırmayı amaçlamaktadır. Yeni Sosyal Bilgiler programı bu bilgi ve becerileri kazandırmanın yolu olarak “etkinlikleri” belirlemiş ve programın temeline almıştır. Dolayısıyla programın başarısı etkinliklerin başarılı bir şekilde uygulanmasıyla mümkün olacaktır. Bu araştırma öğretmen görüşlerine göre programın yapılandırmacı bir sosyal bilgiler eğitimini hayata geçirmedeki başarısını değerlendirmeye çalışmaktadır. Bu araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak bir anket geliştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini çalışma evreninin tamamı olan Uşak ili ilköğretim okullarında 4. ve 5. sınıflara ders veren sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. Toplanan veriler SPSS paket programı kullanılarak, frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, t testi ve F testi analizlerine tabii tutulmuşlardır. Öğretmenlerin yeni programın felsefesine ve uygulanabilirliğine dair görüşleri araştırılmıştır. Öğretmenler hem programın yapısı hem de uygulama konusunda olumlu görüşe sahip oldukları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study aimed at investigating New Humanities Curriculum and the impact of the activities on its successes in reaching its goals providing those activities are carried out through practitioners’ views. New Social Science Curriculum based on constructivist aproach has been in practice since the academic year of 2005-2006. The new curriculum aims to educate pupils through their immediate cultural and physical world. Thus, it tries to provide students with knowledge, skills, values and attitudes in order fort hem to be effective members of their own society. The curriculum aims to provide those skills and knowledge through activities. Therefore the success of “constructivist social science curriculum” will depend on the effectiveness of those activities. The survey method was used in this study. A questionnaire unique to this study was develepoded to collect data. All of the primary teachers teaching to 4th and 5th graders in Uşak primary schools were included in the sample of the study. The data collected through the questionnaire was analyzed by SPSS. The following statistical analysis was done: frequency, percentage, mean, Standard deviation, t test and F test. Teachers view on both the philosophy of the programme and its applicability were analyzed. Their views on both these issues seem to have a positive inclination.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectYapılandırmacılıken_US
dc.subjectEtkinlikleren_US
dc.title2005-2006 Yeni Öğretim Programında Sosyal Bilgiler Dersi Etkinliklerinin Uygulanabilirliğinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Investigation into the Applicability of Teaching Activities of the New Humanities Curriculum (2005-2006 Academic Year)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster