Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin, Dursun Ali
dc.contributor.authorArslan, Müzeyyen
dc.date.accessioned2015-04-13T09:43:13Z
dc.date.available2015-04-13T09:43:13Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3790
dc.description.abstractBu çalışmada, Ankara Büyükşehir Belediyesi Eğitim ve Kültür Daire Başkanlığı Aile ve Çocuk Hizmetleri Şube Müdürlüğüne bağlı olarak faaliyet gösteren hanım lokallerine üye olan 51375 kadından eğitim programımıza katılmak isteyen 200 kadın araştırma kapsamına alınmıştır. Kadınların meme kanseri ve KKMM hakkındaki bilgi düzeylerini saptamak ve daha sonra bu konuda eğitim uygulamak, eğitimin etkinliğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma verileri literatüre uygun olarak geliştirilen 23 sorulu anket formu uygulanarak toplanmıştır. Anket formları kadınlar tarafından doldurulduktan sonra kadınlar meme kanseri ve KKMM hakkında teorik ve pratik bir eğitim programına alınmıştır. Eğitim son testle değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılanların % 65’i KKMM hakkında bilgi sahibidir ve %61.2’si KKMM uygulaması yapmaktadır. KKMM yapanların %6.5’i yaptığı KKMM den kesinlikle eminken, %62.6’sı pek emin değildir. Katılımcıların eğitim öncesi meme kanseri ve KKMM uygulamaları seçeneklerinden aldıkları puan ortalaması 8.97±3.6 iken eğitim sonrası 15.72±2.31’e yükselmiştir. Eğitim öncesi ve eğitim sonrası bilgi düzeyi puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0,001). Kadınların, son yıllarda artan meme kanserine karsı bilinçli hale getirilmesi ve sağlığı geliştirme davranışlarını kazanmalarına yardımcı olunması amacıyla KKMM’yi öğrenmelerinin ve uygulamalarının sağlanması oldukça önemlidir.en_US
dc.description.abstractThis study was performed 200 of the 51375 women who were the members club of ladies which one belonging to municipality of Ankara education and cultural directorates branch of family and child services. The purpose of this study was is to determine the information levels of women about the breast cancer and breast self exam, than to establish a training program and to determine to efficacy of training program. The study data were gathered by applying the survey form which is convenient to the literature and involved 23 questions. After completing the survey questions women were included to both theoretical and practical breast exam training program. This training was assessed with last test. Sixty five percent of participants had information about breast self exam and theirs sixty one point two percent used to practice breast self exam. Six point five percent of self breast examiners were certainly sure about their practice, but 62.6% were not. The average score which participants take from before training about breast cancer and self exam practices choices and after training assessment test increased from 8,97±3,6 to 15,72±2,31. It was determined meaningful differences between two average scores of knowledge level before and after training. It is provided women teaching and practicing of breast self exam so as to it is helped they are gained some behaviors which improve health and it is made they conscious of breast cancer which increase in last years is very important.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeme Kanserien_US
dc.subjectKendi Kendine Meme Muayenesien_US
dc.subjectKadınlaren_US
dc.titleKadınların Meme Kanseri ve Kendi Kendine Meme Muayenesi Bilgi Düzeyini Arttırmada Hemşirenin Eğitici Rolünün Etkinliğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster