Güncel Gönderiler: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Toplam kayıt 580, listelenen: 281-300
-
Araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) giderlerinin kayıtlanması ve raporlanması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2013-06)Araştırma ve Geliştirme giderleri büyük şirketlerde önemli meblağlara ulaşmaktadır. Devletler ülkelerin gelişmesinde doğrudan etkili olan bu tür harcamaların vergiden indirilmesine izin vermek suretiyle, işletmeleri bu ... -
Hastanelerde duygusal zekâ-hasta memnuniyeti ilişkisi: Isparta İl Merkezi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2013-06)Bu çalışma kapsamında hastane çalışanlarının duygusal zekâ düzeyleri ve yatan hastaların memnuniyet düzeyleri incelenmiş olup; duygusal zekâ ile hasta memnuniyeti arasındaki ilişkinin ölçülmesi hedeflenmiştir. Araştırma ... -
Filmlere yerleştirilen markaların çocuklar tarafından hatırlanması - Toy Story III filmi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2013-06)Bu çalışmanın konusu, çocuklara yönelik filmlere yerleştirilen markalardır. Amaç, çocukların kendilerine yönelik filmlere yerleştirilen markayı hatırlayıp hatırlamadığını belirlemektir. Eğer çocuklar bu markaları hatırlıyorlarsa ... -
Türkiye’de iç denetim sürecinin kamu kurumlarının faaliyet sonuçları üzerindeki etkinliği: Belediyeler üzerine bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2013-06)Son zamanlarda meydana gelen ülke ve şirket iflasları, dünya ve ülke ekonomilerini zor duruma sokmuştur. Bu gelişmeler, kamu sektöründe muhasebe ve denetimin önemini daha çok artırmıştır. Sonuç olarak, mevcut mali bilgilerin ... -
Yatırımlar, belirsizlik ve piyasa yapısı: Kavramsal bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2013-06)Karar birimlerinin bugün tüketmek yerine, belirsiz bir gelecek kazancı için üretken kaynaklara yaptıkları harcamalar olarak tanımlanan yatırımlar, bir yandan ekonominin uzun dönem üretken kapasitesinin belirlenmesinde ... -
Türk turizminde kokartlı turist rehberlerin mevcut durumunun analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Turizm, dünya çapında önemini hızla arttıran bir ekonomik aktivite olarak ön plana çıkmaktadır. Rekabetin hızla arttığı turizm pazarlarında, sürdürülebilir olması, diğer turizm türlerine göre daha fazla gelir sağlaması, ... -
İşletmelerde sosyal sermayenin ölçümlenmesi ve raporlanmasına yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2013-06)Bu çalışmanın amacı işletmelerde sosyal sermayenin ölçümlenmesi ve raporlanmasına yönelik bir araştırma gerçekleştirmektir. Bu amaçla beyaz et sektöründe faaliyet gösteren bir işletmenin 150 çalışanı üzerinde anket ... -
Institutional determinants of multinational corporations’ entry mode choice in Turkey
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)There are a wide range of factors that affect multinational corporations (MNCs) when they decide how to enter into a new market. In this study, the factors that shape MNCs’ entry mode decisions are investigated in institutional ... -
Yatırım ve düzenleme ikilemi: Yeni nesil telekomünikasyon şebekelerine erişim fiyatının belirlenmesinde reel opsiyon yaklaşımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Yatırım ve düzenlemeler arasındaki ilişki ekonomi literatüründe önemli bir yere sahiptir. Konu, şebeke endüstrileri bakımından, özellikle pazara yeni girişlerin düzenlenmesi noktasında daha da önem kazanmaktadır. Hizmet ... -
Veri zarflama analizi yöntemi ile İMKB’de gıda, içki ve tütün alanında faaliyet gösteren işletmelerin etkinliklerinin değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Veri Zarflama Analizi, doğrusal programlama modeline dayalı parametrik olmayan bir analiz yöntemi olup, aynı girdileri kullanarak aynı çıktıları üreten karar verme birimlerinin birbirlerine göre etkinliğini ölçen bir ... -
KOBİ TFRS çerçevesinde stokların muhasebeleştirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Türkiye’de faaliyet gösteren işletmelerin büyük çoğunluğunun Küçük ve Orta Büyüklükte İşletme (KOBİ) niteliğinde olması ve çalışan nüfusun büyük bir kısmının söz konusu bu işletmelerde istihdam edilmesi ülke ekonomisi ... -
Sürdürülebilir işletmeler için kurumsal sürdürülebilirlik ve içsel unsurları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Günümüzün değişen rekabet şartlan şirket faaliyetlerinin şirketin sürdürülebilir kılınma çabalarıyla paralel bir yapıya oturtulması gereğini ortaya çıkarmıştır. Sürdürülebilir kalkınma modern ekonomik kalkınmanın ekolojik ... -
Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Bu çalışma, Bülent Ecevit Üniversitesi, işletme bölümü öğrencilerinin girişimci bir kişiliğe sahip olup olmadıklarını tespit etmek ve girişimcilik eğilimlerinde etkili olan psikolojik, demografik ve aile faktörlerinin neler ... -
Türkiye’de mali serbestleşme süreci ve krizlerin kısa bir özeti
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Bir ülkenin mali sistemi iktisadi büyüme ve yapılanmada anahtar rol oynamaktadır. 1980 sonrasında sermaye hareketlerinin serbestleşmeye başlamasıyla birlikte mali sistemin kırılganlığı da artmıştır. Küresel mali piyasalarda ... -
Türkiye’de Kırsal Kesimde Kadın İstihdamına Genel Bir Bakış
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)18.yüzyıldan itibaren batıda gelişen feminist hareketin etkisiyle, kadınlar 19.yüzyılın ıı.yarısmdan itibaren basın yoluyla kendilerini ve taleplerini ifade etmeye, talepleri doğrultusunda örgütlenmeye ve çeşitli hakları ... -
İşsizliğin aile harcamalarına olan etkisinin algısal analizi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Küreselleşmeyle birlikte birçok ülke için ciddi bir sorun haline gelen işsizlik, yaşanan ekonomik krizlerle birlikte daha da yaygınlaşmaktadır. İşsizlikle mücadelede uygulanacak politikaların sağlıklı şeklide uygulanabilmesi ... -
Sağlık çalışanlarında iş yaşam kalitesi ve motivasyona etkisi üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Motivasyon düzeyi düşük olan sağlık çalışanlarının hata yapma ihtimalleri daha yüksektir. İnsan hayatı gibi çok hassas konularda faaliyet gösteren sağlık kuruluşlarında çalışanların iş yaşam kalitesinin ve motivasyon ... -
Sosyal medya kullanım, algı ve çıkarımları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Sosyal medya ve sosyal ağlar firmalar için yeni pazarlama aracına ve insanların ürünler hakkında tutum ve fikirlerini beyan ettikleri bir yere dönüşmüştür. Dolayısıyla, firmalar bu tüketicilere yakın olmak için sosyal medya ... -
Elektronik işletmelerde (E-İşletmelerde) satın alma işlemleri ve iç kontrol ilişkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi her alanda olduğu gibi işletmeleri de yakından etkilemiştir. Artık günümüzde geleneksel iş yapma şekilleri terk edilerek işletmelerle ilgili her bir işlemin bilgisayar ve ... -
Sosyal ağların pazarlama aracı olarak kullanımı: Türkiye’deki hazır giyim firmaları örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2012-12)Sosyal bir çevre oluşturmak amacıyla kurulan ve büyük kitlelerin birbirleriyle yoğun olarak iletişime ve etkileşime geçebildikleri elektronik ortamlar olan sosyal ağ siteleri, işletmelerin tüketici düşüncelerini takip ...