Bölüm "Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı" Enstitüler için listeleme
Toplam kayıt 22, listelenen: 1-20
-
1839-1908 Yillari Arasindaki Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Çalişmalarinda Alan Terminolojisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Ana dil eğitim-öğretiminde, dilin temel kurallarının öğretildiği dil bilgisi öğretimi önemli bir yer tutmaktadır. Dil bilgisi, temel dil becerilerinin yanında, ana dilin daha doğru ve daha işlevsel kullanılmasını sağlayan ... -
Afyon Merkezindeki İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)Bu araştırma, Afyon Merkezindeki İlköğretim 8. sınıfa giden öğrencilerin okuma alışkanlıklarını incelemek amacıyla plânlanmıştır. Araştırmada sosyo-ekonomik düzey (S.E.D.)in, cinsiyetin ve son bir yılda okunan kitap sayısının ... -
Anlatım Bozukluklarının Düzeltilmesinde Geri Bildirimin Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Çalışmada anlatım bozukluklarının düzeltilmesinde geri bildirimin etkisi araştırılmış ve şu sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Araştırmada “(Afyon) Çay Çok Programlı Lisesi”nden random yöntemiyle seçilen 200 öğrenciye yazdırılan ... -
Bolvadin İlçesi Merkez İlköğretim Okullarındaki 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerileri Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Araştırmanın uygulama kısmı; 2003-2004 eğitim - öğretim yılında Afyon ili Bolvadin ilçe merkezinde bulunan Atatürk İlköğretim Okulu’nun (20 Öğrenci), Gazi İlköğretim Okulu’nun (38 Öğrenci), M.Kezban Bayramer İlköğretim ... -
Çocuk Edebiyatinda Öykü Türünün Çocuğun Kavram Gelişimine Etkileri Üzerine Bir Araştirma (Gülten Dayioğlu Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışmanın birinci bölümünde, dil, edebiyat, öykü, çocuk ve eğitim kavramlarını, ele aldık. Bu kavramların birbiriyle ilişkilerini açıkladık. Bu ilişkiyi ortaya koyarken, çocuk edebiyatından söz ederek bu alanın sınırlarını ... -
İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazılarındaki Söz Dizimi ile Edebî Söz Diziminin (Reşat Nuri Güntekin) Karşılaştırılması (Uşak Örneği / Yazılı Anlatım)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmada Reşat Nuri Güntekin’in 20 eserinden 1500 cümle, ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin yazılarından da 1500 cümle olmak üzere toplam 3000 cümle söz dizimi açısından incelenerek edebî söz dizimimizle öğrencilerimizin ... -
İlköğretim 5. Ve 8. Sınıflar ile Ortaöğretim 11. Sınıfların Sözlü Anlatımdaki Aktif Kelime Hazineleri / Afyon Merkez Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Çalışmada Afyon il merkezindeki ilköğretim 5. ve 8. sınıflar ile ortaöğretim 11. sınıfların sözlü anlatımdaki aktif kelime hazineleri incelenmiştir. Adı geçen sınıflardaki öğrencilerin aktif kelime hazinelerini tespit etmek ... -
İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Kelime Serveti Bakımından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Düşünceyi aktarmada dil ne kadar önemliyse bu önem toplumları yaklaştırmada da söz konusudur. Aynı zamanda toplum içinde insanların düşünceleri dil yolu ile şekillenir çünkü dil sayesinde düşünceler paylaşılır ve toplumsal ... -
İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Yazılarındaki Söz Dizimi İle Edebî Dilin Söz Diziminin Karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu tezde, ilköğretim 7.sımf öğrencilerinin yazılarındaki söz dizimi ile edebî dilin söz dizimi karşılaştmlmıştır. Edebî dili temsilen Yakup Kadri Karaosmanoğlu seçilmiştir. GİRİŞ bölümünde, problem ortaya konmuş, çalışmanın ... -
İlköğretim 8. Sinif Öğrencilerinin Yazim Kurallarini Uygulamadaki Sorunlari ve Bunlarin Nedenleri Üzerine Bir Araştirma (Afyonkarahisar İli Bolvadin İlçesi Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İlköğretim, yazma eğitiminin temelinin atıldığı dönemdir. Öğrenciler, birinci sınıf temel olmak üzere yazma çalışmalarına yönlendirilir. İkinci ve üçüncü sınıflarda yazma çalışmaları genişletilerek devam ettirilir. ... -
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerinde Zarf Kullanımı Üzerine Bir Araştırma ( Manisa / Turgutlu İlçesi Örneği )
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışma, çalışma evrenindeki ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinde zarf kullanım sıklığının belirlenmesi için yapılmıştır. Öğrencilerin zarf kullanım sıklığını tespit edebilmek için Turgutlu ... -
İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Kitaplarında Metinlerin Çocuk Edebiyatı Ölçütleri Açısından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hilmi UÇAN Bu çalışmada, ilköğretim 8. sımf Türkçe kitaplarındaki metinler incelendi. Bu ders kitapları arasından Veysi YILDIRIM’ ın Talim ... -
İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Türkçe Deyimleri Bilme, Anlama ve Yorumlama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma (Afyonkarahisar İl Merkezi Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırma ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin deyimleri bilme, anlama ve yorumlama düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu beceriler, sınıf düzeyinin, cinsiyetin, okuma alışkanlığının ve ilk kez karşılaşılan ... -
İlköğretim Türkçe Dersi 6.Sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabının Türkçe Dersi Öğretim Programı Dil Bilgisi Alanı Açısından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Dersi Öğretim Programı ile Öğretmen Kılavuz Kitabı dil bilgisi öğrenme alanı kapsamında karşılaştırmalı olarak incelenmiş, öğretmenlerin programa ve kılavuz kitaba yönelik görüşleri ... -
Musavver Çocuk Postasi Adli Çocuk Dergisi (Çeviriyazi, İnceleme)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Çocuk dergileri, içeriğinde yer alan düzeye uygun hikâye, masal, şiir, bilmece, tekerleme gibi türlerle çocuğun ruhsal, sosyal ve zihinsel gelişimini destekleyen eğitici özelliğinin yanında eğlendiriciliği ağır basan çocuk ... -
Ortaöğretimde (1-3. Sınıflar) Noktalama İşaretlerinin Kullanımında Bilgi-Beceri Oranlarının Tespiti
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)Bu çalışma ortaöğretim okulları (1-3. sınıflarda) noktalama işaretlerinin kullanımında bilgi-beceri oranlarını tespit etmek amacıyla yapıldı. Çalışmada beş okul seçilip sekiz noktalama işareti incelendi. Çalışma toplam 300 ... -
Sevimli Mecmua adlı çocuk dergisi (çeviri yazı, inceleme)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Çocuk edebiyatı alanında çocuk dergilerinin önemli bir yeri ve işlevi vardır. Çocuğun edebî ve estetik bir zevk edinmesinde, düşünce ufku ve kelime hazinesinin gelişmesinde çocuk dergilerinin geçmişten bugüne büyük katkısı ... -
Teorik Gramer Bilgisi ile Yazılı Anlatım Bozukluğu Arasıdaki İlişki (İlköğretim II. Kademe Uşak Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)2005 - 2006 eğitim ve öğretim yılında Uşak İl merkezinde ilköğretim II. kademesinde 3 okulun 8. sınıfta eğitim ve öğretim gören 45 erkek 45 kız öğrencisi üzerinde, öğrencilerin teorik gramer bilgisi ile yazılı anlatım ... -
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programlarında Dilbilim ve Göstergebilim Kuramlarının Etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Edebiyat insanın sesidir, dil bu sesin aracıdır. Bir toplum, millet ruhunu dil ve edebiyatla kazanır ve varlığını devam ettirir. Bir milletin edebiyatı o milletin yaşam birikimidir. Bu birikimin gelecek kuşaklara aktarımı ... -
Türkçe Öğretmenlerinin Kelime Öğretim Yöntem ve Tekniklerini Kullanma Düzeyleri Üzerine Bir Araştirma (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin literatürde, Türkçe öğretim programlarında ve Türkçe kitaplarında yer alan kelime öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ...