Search
Now showing items 1-10 of 22
Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
Bu araştırmanın amacı, 12 yıllık zorunlu eğitim ile gerçekleştirilen sosyal bilgiler öğretimine ilişkin, sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüş ve değerlendirmelerinin ortaya konulmasıdır. Çalışmanın diğer bir amacı ise ...
Ortaokul Öğrencilerinin Coğrafya Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin coğrafya okuryazarlık düzeylerinin farklı değişkenlerle olan ilişkisi ortaya konulmuştur. Araştırmanın çalışma evreni, Adıyaman ilinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerden ...
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Akademik Başarıları İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu araştırmada, İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri belirlenmiş, öğrencilerin Sosyal Bilgiler başarılarına göre öğrenme stilleri arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin ...
Dersi “Yeryüzünde İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Yaşam” Ünitesindeki Kavram Yanılgıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Sosyal Bilimlere ait bazı önemli kavramlar ilk olarak sosyal bilgiler dersinde verilmektedir. Bu dönemde öğrenciye verilebilecek her türlü yanlış veya hatalı bilgi öğrencilerin kavramları yanlış anlamalarına neden ...
2005-2006 Yeni Öğretim Programında Sosyal Bilgiler Dersi Etkinliklerinin Uygulanabilirliğinin İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Bu araştırmada Yeni Sosyal Bilgiler programı ve eğer başarıyla uygulanabiliyorsa etkinliklerin programın amaçlara ulaşmadaki başarısının öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.
2004-2005 öğretim yılından ...
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Müze Kullanımına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar Müzeleri)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretiminde müze kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini, öğretmenlerin müze gezisi düzenlemekte yaşadığı sıkıntılar ve öğrencilerin müze gezilerine katılmama nedenlerine ...
İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Nüfus ve Yerleşme Konusunda Geçen Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Bazı önemli coğrafya ve tarih kavramlarının temelleri ilköğretim sosyal bilgiler dersinde atıldığı için, bu seviyede öğrenciye verilebilecek her türlü yanlış ve hatalı bilgi, öğrencide bu kavramlarla ilgili yanılgılar ...
İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Memnuniyetlerinin Seviye Belirleme Sınavı’ndaki (Sbs) Sosyal Bilgiler Test Başarısına Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu çalışmanın amacı İlköğretim 7. Ve 8. Sınıf İlköğretim Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersindeki Memnuniyetlerinin Seviye Belirleme Sınavı’ndaki (SBS) Sosyal Bilgiler Test Başarısına Etkisi araştırılmıştır. Öğrencilerin ...
6. Sınıf Yeni Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenip Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Bu araştırmanın temel amacı; 2005 yılında hazırlanan yeni sosyal bilgiler programı ve program içeriğine uygun olarak hazırlanan sosyal bilgiler ders kitabını hazırlık çalışmaları, değerlendirme soruları, bilimsel içerik, ...
Sosyal bilgiler dersinin düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Bu araştırmanın amacı İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerileri açısından değerlendirilmesidir. Bu araştırma; Sosyal Bilgiler Öğretim programının amaçlarının düşünme becerilerini kazandırmaya uygun olup olmadığı ...