Reklamlarda Kullanılan Animasyon Karakterlerinin Tüketici Algısı Üzerine Etkisi
Abstract
Günümüzde reklamların en sık kullanıldığı mecraların başında televizyon reklamları gelmektedir. Şirketlerin yoğunca kullandığı televizyon reklamları artık rakipleri ile farklılaşma yoluyla rekabet etmektedir. Bu farklılaşmanın ortaya çıktığı reklam çeşitlerinden biri de animasyon reklamlarıdır. Artık televizyonlarda yoğunca kullanılan animasyon reklamları, bu tez çalışmasının ana değişkeni olmuştur.
Bu çalışmada, televizyon reklamlarında kullanılan animasyon karakterlerinin tüketici satın alma davranışı oluşturup oluşturmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Türkiye’nin her bölgesinden, TÜİK 2014 nüfus verileri kullanarak, kolayda örneklem yöntemiyle tespit edilen 1000 tüketiciye uygulanan anket sonucunda elde edilen verilere göre analizler yapılmıştır. Bağımsız Örneklem T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizinin yapıldığı çalışmanın sonuçlarına göre; animasyon reklamlarının tüketici satın alma davranışına olumlu yönde katkılar sağladığı tespit edilmiştir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]